tisdag 19 mars 2013

Tisdag morgon..

En dålig period antar jag. Sömnrytmen är helt ur balans. Kan knappt hålla mig vaken till åtta ens längre. Sen vaknar jag en gång vid elva, en gång vid 3 och sen kan jag inte sova mer. Idag blev de ett avsnitt Ugly Betty för att fördriva tiden. Funderar fortfarande på att börja typ virka eller sticka. Tänk så många grytlappar och halsdukar jag skulle kunna göra!?

Finns någon oro och ångest som ligger och pyr inom mig. Önskar att jag visste va de är som får mig så ängslig..

Svårt att ta till mig saker, svårt att få saker att stanna, jag stressar över allt och inget. Svårt att acceptera tillvaron antar jag. Det kommer bli bättre i framtiden, de vet jag. Måste bara lära mig gränser och hur jag fungerar. Men va har tid med de? Jag vill ju så mycket. Jag vill så mycket mer än vad min kropp och hälsa vill.

Funderar på att starta en hemsida, eller blogg där jag samlar information om diagnosen. Där andra lika förvirrade som jag kanske kan hitta dit. För de är då bannemej inte lätt att sortera eller ens hitta information på ett och samma ställe. Kanske kan bli en del av terapin. Precis som tatueringen kan komma att bli.

På tal om de, måste bli av att jag åker till Göteborg snart och träffar killen som ska göra tatueringen. :) Ed heter han. Jag fullkomligt älskar hans tatueringar, sjukt läckra! Kanske kan låna någon av bilderna och visa vad han gör för några. I alla fall passar hans stil mig väldigt bra. Det är viktigt att de känns rätt den här gången. Den här tatueringen kommer bli mycket viktigare än någon annan jag kanske kommer att göra. Löjligt, men så känns de.

Ha en trevlig tisdag, så hörs vi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar