onsdag 27 mars 2013

Svårt att förstå..

Den 3 Augusti 2011 åkte jag tillsammans med Robin ner till Skåne län för att kika på en hund, en chokladfärgad chihuahua hane. Han var så liten, så tanig och så fruktansvärt osäker/rädd. Det är svårt att förstå att det är samma hund då som nu. Jag är stolt över min älskade Basil Mouse som fortsätter att uppvisa att förändringarnas tid är inte över. Min numera underbara, mysiga, mycket mer självsäkra hund värmer mitt hjärta dag som natt. I tuffa tider är det han som sprider leenden. Han är mer än en hund för mig och Ch, han är vår bästa vän, vårt mirakel, och en familjemedlem. På vägen till jobbet igår så slog tanken mig, skulle jag kunna ta beslutet och lämna bort Basli? Jag behövde inte tänka länge på den frågan, för nej, jag skulle aldrig vilja vara utan honom även om han är förjäklig ibland. Att skaffa hund är ett beslut, ett åtagande man gör, när de gäller Basli så lär väl han leva i 10 år till kanske, och jag kan med säkerhet säga att jag kommer aldrig ångra mitt beslut som jag tog där i en by utanför Helsingborg. Jag tog med mig honom hem för att älska honom för alltid. 

Detta kort är de första jag såg på  Basil Mouse, annonsfotot helt enkelt.
Kärlek vid första ögonkastet. 

Detta är det första kortet som togs efter det att vi kommit hem till Borås.

Och följande kort är från senare tid.. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar