torsdag 28 februari 2013

Trodde aldrig..

..att jag skulle köpa en iPad. Jag har alltid sagt att jag klarar mig fint med dator på jobbet, dator hemma och mina mobiler. Gud va illa det lät såhär. Men ja, alltså jobb telefon och min privata. Men nu blev de så.

Ch och jag diskuterade saken fram och tillbaka igår kväll. Försökte hitta för- och nackdelar. Det slutade med att vi beställde en ifrån Siba. Med tanke på att vi har en gammal kredit där, och plus att jag kände att även om vi kan köpa den rakt av, så vill jag ha koll på alla fakturor kring renoveringen först.

Men såklart, ska jag ha en iPad, så kan jag ju inte va som alla andra. ;) Jag valde en vit iPad mini. Den ligger bättre i handen på någon som är så "liten" som jag. Känner mig nöjd, men samtidigt irriterad. Jag ville egentligen inte ha en iPad, och varför beställer jag i så fall en? Jo, för mitt minnes skull. Det är sämre än sämst, kommer inte ihåg någonting nu för tiden. Så en iPad att ha i jobbet, kunna skriva upp saker, för hemmet för att komma ihåg vad vi skulle handla med mera. Och varför i hela friden skriver jag inte bara ner de på papper? Jo, för att jag glömmer och tappar bort dem. En iPad, då har jag allt på samma ställe. Grattis!

Så, en iPad blev de.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar