torsdag 28 februari 2013

Paus..

Igår bestämde vi oss för att ta en paus i renoveringen. Vi behövde verkligen bara få va lite..

Hade vi vetat om att jag skulle bli diagnosticerad precis innan renoveringens början så hade vi nog avvaktat. Det är svårt att ta itu med ett sådant besked i samma stund som de springer hantverkare här hemma och man har annat att tänka på..

Vi stannade på vägen hem och inhandlade blåbärspaj och vaniljsås. Myskläderna åkte på och vi kröp ihop i soffan. Ch lät mig kika på ännu mer av serien "Charmed".. En gammal favorit sen typ högstadie tiden.

Jag la mig i sängen tidigt medan Ch umgicks med Johan som precis slutat jobbet. Jag lyssnade en sväng till på boken, "50 nyanser av mörker". Att läsa en bok är hopplöst nu för tiden. Trodde aldrig jag skulle bli den som lyssnade på ljudböcker. Men de är jag, det är mitt sätt. Jag har vant mig så pass att jag tycker det är riktigt skönt och avslappnande att lyssna på kvinnan som läser boken för mig. :)

Dags att platta håret! :P jobb jobb jobb! Idag är det utbildning på schemat. Brandutbildning till och med. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar