tisdag 17 juli 2012

Tapeter, kakel, golv..

Ja, hur är det man säger. Bryta ihop och komma igen?! Kände verkligen för att bryta ihop idag efter jobbet. Huvudet bråkar med mig så in i Norden. Tror nästan de hade varit skönare att sitta och dunka huvudet i väggen, och sticka tandpetare i ögonen. Migrän på "g"? Väldigt stor risk. Gör allt jag kan för att undvika detta monster..

Sorgens dag idag. Fick sakta med säkert inse att det bara är ett enda stort bekymmer med kaklet i vårt kök. Det är ju inget smart huvud som renoverat den här lägenheten tidigare, de vill jag lova. Klant, tummen mitt i handen, korkad. Orden kan fortsätta att ramla ur mig. En sak är säker, han visste inte vad han gjorde i alla fall!! Så, sakta ser jag sanningen i vitögat och letar efter alternativ. Kan ha hittat lösningen. Ska se möjligheten i varje fall. :)

Sovrummet ligger närmre till hands. Börjat så smått kika på tapeter. Lite tankar på hur vi ska lösa förvaringen.. Det är ju inte direkt överflöd av detta. Garderoberna skall göras om, dock blir det inga skjutdörrar som jag först tänkte, då detta alternativ blev alldeles alldeles ALLDELES för dyrt. Utan det går bli ny inredning, lite färg? hyllor? och allt där till.

Golvet till sovrummet finns redan. Inhandlades i vintras.. Ligger och skräpar just nu. (ledsen Mimmi!) Men absolut senast till hösten skall det läggas nytt golv i både sovrum och vardagsrum. Innan dess skall listerna upp i de rum där golven redan är lagda. Får försöka va extra snäll emot pappa och svärfar den närmaste tiden verkar de som. ;)

Basli är inne i en riktig trots period. Som att ha en trotsig 7-åring här hemma. Ska testa gränserna, skälla på allt och inget, och framförallt, det allra största problemet; han ska tugga på absolut allt. Trots detta lyckas jag hålla tålamodet ganska så bra. Ibland håller man på att tappa de, men lärt mig att vända mig undan och andas lite. Speciellt med anledning till Baslis bakgrund, men även med tanke på att han inte förstår varför jag blir arg ändå. Smarta Mimmi!

Jag och Ch talade tidigare idag om att vi alltid har fullt upp på helgerna och lovade varandra att den här helgen ska vi inte boka upp någonting. Vi ska njuta av varandra sällskap och verkligen rå om vår kärlek. Komiska var att bara några minuter senare säger Ch; "vi kanske ska åka till Skene Järn och reklamera din blender!" Jag skakar på huvudet. En stund senare var det min tur; "älskling vi kanske ska ta och packa bilen full med pant och åka till Mark och panta?!" Ehum.. Inga planer var de ju! :P

 Nu ska jag pussas lite extra mycket med båda mina pojkar innan jag ska dra täcket över huvudet och vakna UTAN migränkänningar imorgon. Sov så gott, senare..


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar