måndag 2 juli 2012

En dag jag minns..

..och aldrig kommer att glömma!

Jag drömde i flera år om att få köra/åka min drömbil. Andra drömmer om dyra bilar för miljoner. Jag drömde om en BMW Z3. Av någon anledning var detta min drömm. Och än idag har jag två personer att tacka för att jag för att de gjorde min dröm till verklighet.

Jag tog studenten, juni 2007. En dag som många andra minns. Mitt starkaste minne är inte när jag sprang ut ur skolan. Nej, mitt minne var när jag stod på Salong Krusidull i Fritsla och hörde min vän/frisör Maria säga att jag skulle ut och åka.. i en BMW Z3. Att försöka dölja min totalta lycka gick inte. Jag ville flyga i luften, explodera, skrika tills jag inte hade någon röst kvar.

Det var en kund/vän till Maria som ägde denna helt underbara bil. Och av en ren händelse var han där då, en ren slump om man får säga så. Jag gissar på att det var ödet som ville mig väl.

Jag trodde jag skulle krypa ur skinnet när jag satte mig i passagerarsätet. Att släkt/vänner/familj väntade mig vid Folkets Hus fanns inte i mitt huvud. Jag var så upprymd av total lycka. Hade jag dött just då så hade jag dött lycklig. ;)

Anders, som ägaren av bilen hette, kom att förbli en vän. Han kunde ju inte ungå att se min glädje, så när han erbjöd mig att jag skulle höra av mig för att få provköra en dag visste jag inte vad jag skulle säga. Var helt säker på att han sa de av ren snällhet. (och/eller på grund av att jag var onykter just för tillfället så att jag inte kunde provköra just då..) Men veckorna gick, jag vågade aldrig höra av mig. Men en vacker dag hörde istället han av sig och frågade om jag inte ville köra.

KLART JAG VILLE!

Det var nog i Juli? Augusti? Minns inte helt hundra. Vet bara att jag en vacker dag 2007, solen sken faktiskt. Jag satt på förarplatsen och önskade att tiden kunde stå still.

The black pearl. En dag i juni 2007, en dag jag alltid kommer att minnas med glädje.

På grund av många olika anledningar. Men speciellt på grund av The Black Pearl och världens snällaste Anders som stod ut med en galet glad Mimmi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar