torsdag 26 juli 2012

Besviken!

Förr i tiden kunde jag se shopping på Knalleland som avkoppling. Det kunde va skönt att bara gå där och kika, ta de lite lugnt och unna sig saker. Men nu för tiden åker jag bara dit om jag måste. Blir stressad, irriterad och tycker bara att det är allmänt jobbigt att gå i affärer. Därav har min shopping över nätet ökat. Jag har nästan gjort det till en sport att hitta nya online butiker. Om inte i Sverige så i England.. Då punden är ganska låg just nu enligt min mening kan man tjäna en del på att beställa exempelvis kläder ifrån ASOS osv.

Klänning till bröllopet i Augusti har väl varit prio ett. suck! Hade hittat den perfekta klänningen, trodde jag. Fick hem den i tisdags, och gissa om jag blev måttligt sur när jag packar upp den. Ursch! Det är inte första gången jag blir besviken på Nelly.com.

Bilderna på deras hemsida är så missvisande. Tråkigt nog! Annars har det alltid varit min favorit butik. Men på senaste tiden har jag beställt hem kläder som jag skickat i retur på en gång med anledning att färger osv inte stämmer alls med bilden. Som nu, klänningen såg ut att gå i silver och grått så jag planerade efter detta. När jag istället såg den i verkligheten visade det sig att den mer var, ja, grå-olivgrön och paljetterna var inte i silver utan i guld. Retur omedelbart! En mycket besviken Mimmi.

Så jakten är igång igen. Jag har en bild i huvudet hur jag vill att klänningen ska se ut. Det gör de hela tio gånger svårare! Önskar jag hade en symaskin, en jäkla massa tålamod, då hade jag bannemej sytt den själv!

Wish me luck! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar