onsdag 11 juli 2012

Pappers gitarr.


Det är mycket på gång just nu. Både på jobbet och hemma. Tiden verkar liksom inte vilja räcka till. Någon som kommit på hur man ökar dygnets timmar än? Ge mig en hint i så fall. :)

Så, vad har hänt?! Förutom att det knakade lite i fogarna här hemma så rullar jobbet på. Lite extra "stress" under semestertiden för min del. Mer ansvar än vanligt och framförallt ringer det väldigt mycket mer, och för en gångs skull har jag inte alla svar. Rätt kul med annorlunda arbetsuppgifter. Passar ju mig med utmaningar och inte samma rutiner om och om igen.

Förr förra helgen hamnade vi lite plötsligt hos Emma och Jonte i Kinna. Bilen var överfull med presenter när vi bar oss av. Lite kläder till barnen, blommor till Emma, sprit till Jonte som fyllde 25 år, och självklart leksaker.

Vi bjöds på grillat och vi hade med oss jordgubbar och grädde till efterrätt. En kväll att minnas av många anledningar. Men som alltid var jag lyckligare än lyckligast. Emma, min själsfrände och bästa vän får mig alltid på bättre humör och tankar och just då behövdes jag verkligen muntras upp.

Gitarr - Axelband - Förstärkare

Om några dagar har jag och Ch varit tillsammans i ett år.. tiden går fort! Allting har gått som ett lokomotiv framåt i full fart. Sambo och förlovade på ett år. Många kanske tittar snett. Men kärlek vid första, eller ja, vad vi ni ska kalla de. :P  Ibland ska man inte låta rädslan hindra en ifrån att bli lycklig. Och även om vi hoppades på en väg utan hinder så har vi hittills klarat alla motgångar med hjälp av varandra och drömmar om en framtid tillsammans.

Så, de var vad som hänt. Då går vi över till vad som ska hända istället.

Fredag blir en sväng till Emma och Jonte igen. Lite mys pys! Tanken var att vi skulle tagit de på lördag men en plötslig ändring i planeringen och vi hamnar istället i Varberg, mer exakt Espevik på lördag kväll. Den årliga kusinträffen går av stapeln och även om jag helst skulle krypa upp i myskläder och ett glas rött, inte gå ut på hela helgen och bara sova sova sova. Så är det ett av årets roligaste traditioner och är så gott som ett måste.

Livet är bra underligt. Men om man undviker allt det svåra i livet, missar man troligen också godbitarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar