fredag 13 juli 2012

I min handväska.

Knasig överskrift. Men kan ändå var ett intressant ämne. Min handväska?  Vem tusan bryr sig om vad som finns i den? Samtidigt så insåg jag att denna överskrift fanns med bland väldigt många "listor" som ligger ute i bloggvärlden. Så här kommer de.. Innehållet alltså!

Får vi se. (börjar plocka upp saker ur väskan för att kunna dokumentera denna stora händelse ordentligt!)
Första jag får tag i en är ju självklart en stor tablett burk, Lactrose, en sorts tabletter för oss som är laktosintolleranta så vi slipper få ont i magen. ;) Nästa burk är Panodil. Alltid förbered! Sen har vi astma medicinen, bricanylen med andra ord. Så nu har vi snart kört igenom medicinlistan, det enda som kan tilläggas är plåster, dextrosol och tamponger.

Nästa kategori är pennor, har nog en av varje sort känns det som. Ingen aning om varför. Men innehar en spritpenna, en stiftpenna blyerts och en bläck. Konstigt nog står det Autoexperten på bläckpennan. ;)

Tre olika sorters läppglas, sen några månader tillbaka har jag ju blivit beroende av detta kladd. Känner mig naken utan. Favoriten är Viva La Diva, So What nr. 24. En lite extra mjuk och kladdig, svag färg som ger skimmer. Lyckans lycklig över att Åhlens faktiskt säljer Viva la diva, annars har jag alltid fått beställa favoriten ifrån nätet och då blir den inte så billig vill jag lova när man ska stå för frakt med mera. Självklart har jag även ett lipsil i väskan.

Sen hittar jag faktiskt ett par sådanna där svarta små skydd för ögonen som man har när man solar solarium. Två tre tändare. Som sagt, alltid förberedd vad det än gäller.

Ett par toffsar, en hårklämma och några hårnålar.

P-platsbiljetter? Ett kvitto ifrån Café Leva? Ett skohorn? :S
Min gamla MP3-spelare. En söt liten röd sak som jag fick av pappa och hans sambo för en herrans massa år sen.

Till sist, självklart ligger det en mobil-laddare.

Min plånbok finns på plats, plus en lös 50-lapp.

Sådär, nu har vi gått igenom hela handväskan.Och nu tänkte jag dela med mig av en rätt rolig historia. Det är nämligen sa att jag vid ett tillfälle fått en kassörska titta lite fundersamt på mig. Jag hade nämligen lagt ur mitt bank-kort ur plånboken och började frenetiskt leta efter det framme vid kassan, tror det var på H&M. Självklart gör jag ett stort misstag när jag börjar få panik för att jag inte hittar de. Jag börjar plocka ur saker. Vid detta tillfälle hade jag dock saker i väskan som kanske inte är så vanligt! Började plocka upp en gummiboll (Basli's), två tre burkar mediciner, en stor miniräknare, en liten tröja (Basli's), ett tuggben (också Basli's).. Jag höll på där en stund och till sist mitt kort. Men minen på kassörskan var klockren. Jag kunde lika väl plockat upp en vit kanin, eller varför inte en bukett blommor ur väskan, hon var fullkomligt tagen av innehållet. Direkt när jag kom hem den dagen började jag rensa väskan på Basli's grejer vill dock påpeka. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar