måndag 30 juli 2012

Det här får mig att må bättre.

Mina vänner. Mina gudbarn. Mina syskonbarn. Basil Mouse. Min sambo..

Listan kan göras lång. Det finns mycket som får mig att må bättre. Men många av dessa saker kan även se till att jag mår sämre. Med det menar jag inte att någon med mening gör att jag mår sämre, utan att mina omtanke om familj, vänner hund med mera, kan göra att jag blir bekymrad, orolig, ledsen och så vidare.

Jag mår bra när de jag bryr mig om mår bra. :) men så fungerar nog nästan alla, skulle jag kunna tro.

Något som får mig att må bättre är att städa, en nystädad lägenhet, med rena lakan i sängen, en lång dusch och krypa ner på kvällen. Det är helt underbart, enligt min mening. Att få sedan få lite egen tid hemma kan ibland vara guld värt. Även om jag är bekväm och kan vara mig själv med min älskade Ch så är det, som många säkert kan hålla med mig om, skönt att bara få vara för sig själv en stund.

En sista sak som kan få mig att må bra är att shoppa, TYVÄRR! Speciellt att skämma bort dem jag tycker väldans mycket om. Barn, vuxen eller hund. Det är en fantastisk känsla att ge någon något de inte skulle köpa till sig själva.

Vad får dig att må bättre tro? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar