måndag 16 juli 2012

16 Juli 2011.

Av många anledningar valde jag och Ch att hålla tyst några veckor innan vi gick ut med vår relation. Det var väl lite mer än en månad som gick innan vi officiellt erkände att vi var ett par..

Förklaringen är väl endast att det fanns många som kunde lagt sig i.. Konstigt nog har folk en ovana att göra det. Men sen fanns det samtidigt en viss osäkerhet hos oss båda. Vi bröt ju upp i December 2010, av den anledningen att det helt enkelt inte funkade. Men tiden som gick gav oss både styrka, förståelse och framförallt förlåtelse för allt som sagts och gjorts. Kärleken blossade upp, och vi tvekade inte. Utan avvaktade helt enkelt lite..

Men sanningen är den, att 16 Juli 2011, blev vi ett par. Inte den 21 Augusti som många trott. :) Samtidigt som många redan visste, speciellt våra anhöriga med tanke på att det knappt sära på oss!

Det har varit många toppar och dalar. Det har varit rörigt, krångligt och ibland lite trassligt i sömmarna, men så har vi alltid kommit ut på andra sidan tillsammans. En berg-o-dalbana helt enkelt. Men det är ju så livet är..!? Hade det gått helt slentrian och platt så hade jag garanterat slagit bakut och sprungit fort som tusan.

Med Ch är livet aldrig tråkigt. Visst, vi har en vardag precis som alla andra. Men det fantastiska med oss är att en helt vanlig tisdags kväll kan vi få världens ryck och exempelvis riva ner allt på en vägg och börja spackla. Eller varför inte bryta ihop vid läggdags och bara skratta åt; ingenting!

Jag älskar dig Christopher Jan Gunnar Backlund. Igår, idag, imorgon och föralltid.

"Jag satte fart ut på en smal väg, många många år sen. Hoppades att jag skulle hitta den sanna kärleken längs den trasiga vägen. Men jag gick vilse, en gång eller två. Torkade min panna, höll på att att ge upp. Jag kunde inte se hur alla tecken pekade direkt till dig. Varje förlorad dröm, ledde mig till den plats där du befann dig. Andra som krossade mitt hjärta, men de var som norra stjärnor som visade mig vägen in i dina kärleksfulla armar. Så mycket vet jag är sant. Gud välsignade den trasiga vägen, den ledde mig direkt till dig, ja det gjorde han.. Jag tänker på de år jag tillbringade med att gå längs den trasiga vägen, dessa bara passerade, jag skulle vilja ha den tiden jag förlorat och ge den tillbaka till dig. Men du bara ler, och tar min hand, du förstår, du har varit där du med. Det är en del av en storslagen plan som kommer bli sann.."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar