måndag 16 juni 2014

Visning.

Sitter och dinglar på benen. Slappnar av för en sekund. Kaos, alldeles för många kontrakt att skriva och skicka på en gång.. Men det är nu gjort och jag inväntar just nu att Johan ska komma och hämta mig. På vägen hem blir det en sväng förbi Grizzly Zoo, eller MyOne, får se vart bilen tar mig, för att inhandla lite mat till lill-grodan. :-) dags att pröva någon annan mat igen, hans mage är så krånglig, så måste ge det ett försök till att byta. Hållit på med de tidigare, men gav upp.. Blötmat, vilket en uppfödare rekommenderade mig nyligen är fullkomligt hopplöst att få i honom. Men skinka, gurka, vattenmelon och köttbullar, det går bra de.. Får nog försöka göra egna köttbullar till honom utan lök. ;-)

Tar två djupa och försöka varva ner. Känner hur ögonen vill gå igen. Trött, eller ja, mer trött än vanligt. Sängen känns lockande när man kommer hem.. Men senare i eftermiddag-kvällningen skall vi kika på en lägenhet på Sjöbo, en något större, eller ja, tre rum till om jag ska vara ärlig. En fyra med andra ord. Köket är katastrof, men det kan tant sätta fingrarna i. Bara att rita och mäta och sen riva. Önskar jag kunde delta i rivandet. Mimmi med en slägga i handen, tjena! Det hade varit underbart att få ut lite aggressioner men det är inte ens ett alternativ, när jag väl kommit igång hade jag slagit tills jag däckade och sedan hade jag väl legat i tre veckor eller så.

Längtar efter stugan.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar