fredag 20 juni 2014

Midsommarafton.

Midsommarafton, i år igen. ;-) Fast i år är vi "med barn", skämtåsido, Lucas är hos oss. :-) Fest är ju inte vår "cup of tea" i alla fall. Men vi ska på vår egna fest som Lucas säger. Sötnöt!

Dagen ser ut så att vi först ska ta en fika i Haratången hos min mormor och morfar, där det finns en midsommarstång. Ungen är så söt, han ska absolut inte dansa kring stången, men han skall prompt sen en. Så vad gör faddrarna då? Jo, det ordnar det såklart. 

Efter det så styr bilen tillbaka mot Borås, men inte riktigt hela vägen, utan det blir midsommarfirande i Fritsla. Där det skall grillas, ätas jordgubbar i mängder, i alla fall om man heter Mimmi. Det får jag åtminstone äta liksom. ;-) Färsk potatis får man ju räkna bort, tyvärr. Men tack och lov är sötpotatis riktigt gott.

Lucas spelar och Christopher hjälper honom. Jag har placerat mig i hörnet av soffan med datorn och lyssnar på lite musik för att vila hjärnan en stund.  Konstigt det där, hur musiken kan få hjärtat och hjärnan att lugna ner sig, ler lite för mig själv när jag ser mig själv gå med hörlurar jämt och ständigt i öronen. Det hade varit en rolig syn tror jag. Dansa mig fram istället för att gå? Kanske hade funkat.. (förmodligen inte..) Skaka rumpan i rullstolen får det bli istället. Vilken numera ligger i bilen. Drar en djup suck när jag tänker på det, fortfarande känsligt det där. Trodde aldrig att jag, med all energi som jag hade, skulle behöva en rullstol, möjligen för att jag hade brutit benen eller något på grund av att jag inte kunde sitta still, men ja. Gilla läget är mitt nya motto som jag ska försöka leva efter. Jag kan ju varken ändra på dåtid eller framtid!? Så, gilla läget.

Det är inte alltid så lätt att le och vara glad när man har ont och är trött. Jag kanske gnäller mycket, eller verkar negativ, men 80% av dagen, varje dag, så ler jag, ledsen om ni uppfattar det annorlunda. Sen.. ja, det är lite extra tungt just nu med anledning till att jag som sagt känner mig inlåst i lägenheten när det är fint väder och alla andra är ute och njuter av solen.. SUCK typ.  Så, vi fortsätter att leta efter nytt boende och jag hoppas på  att innan det här året är slut så ska vi ha lämnat vårt liv på Sjöbogatan och fortsatt framåt lite närmre marknivå. :-)  tills vidare tror jag ni får stå ut med dåliga dagar.

Glad midsommar kära vänner! Nu checkar jag ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar