tisdag 17 juni 2014

17.e maj..eller 17 juni.

När jag och Christopher satt i bilen hem ifrån visningen så ler han emot mig och säger; "imorgon är det exakt en månad sen vi gifte oss!" Jag ler tillbaka. En månad, hjälp, känns som om det var jätte länge sen.. Har hänt så mycket sen den 17:e maj så knappt man förstår att det till slut blev av..

Vi pratade lite mer, men samtalet gled sakta men säkert in på dagens aktivitet. För det är ju idag som arbetsterapeuten kommer hem till oss och ska "hjälpa" mig att spara energi. :-) nervös och lite obekväm. Mest med tanke på att det är idag som rullstolen skall levereras till mig. Det hugger till i magen bara jag tänker på det. Men tack vare min "andra" familj, med andra ord familjen Backlund så har jag börjat sakta men säkert se alla fördelar med den. Sist var det Emelie som sken upp och uttryckte "äntligen, då kan vi ju åka till Knalleland ju!". Ja, jo, precis så har de hjälpt mig. Engagerat och entusiastiskt kommit på saker som vi kan hitta på när jag kan följa med, när rullstolen underlättar för mig och min kropp period vis. Så glädjen finns i bakgrunden, dock är jag fullkomligt livrädd för reaktionerna. Jag vet att en hel del personer kommer reagera med avsky emot min stol med hjul. Samma personer kommer tveka och förmodligen antyda att jag "ger upp", att jag kommer bli sämre när jag bara sätter mig. Men icke så nicke. Tänk va fel ni kommer ha. För situationen kommer förmodligen bli mer outhärdlig både psykiskt och fysiskt tack vare denna stol.. 

Strunt samma, skall sluta bry mig om dem som snor energi och fokusera på dem som ger mig den istället. :-) det finns många omkring mig av båda parterna. och jag undviker helst energitjuvar med tanke på att skedarna inte är så många längre. Färre och färre. Men snart skall de bli fler, det hoppas jag. En dålig period, tänker dock hålla hoppet uppe! Jag ger inte upp, jag får bara stöd. 

Önskar jag kunde få gjort tatueringen som jag vill ha på handleden. Ett enda ord, en lite fjäril. Det får bli en annan dag. ;-) Såhär ser den ut i alla fall, eller ja, det finns fortfarande fyra olika alternativ av den. Inte bestämt mig för vilken jag tycker mest om. Vilken gillar du? 


 

2 kommentarer:

  1. första eller fjärde :)
    och heja dig! förstår din ängslan kring rullstolen (kungatronen om du så vill ;)) men jämför man med alternativet så är det alltid schysst med back up-stöd. folk ska ta och skita i dina motiv egentligen och bara acceptera att du gör dina val utifrån vad du vet om dig själv. för det handlar faktiskt om självkännedom när man tar emot stöd och accepterar att man behöver det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Kungatron, bra benämning. Ska jag nog faktiskt lägga på minnet! ;-) tack för ditt stöd stumpan! Jag är i process att lära mig att strunta i vad andra tycker. Tur att man kan förändras liksom. :-)

      En hel del ängslan över den där stolen med hjul, men så fort hjärnan inser att jag faktiskt har en fördel med den så ska det nog bli bra till sist!

      Radera