onsdag 18 juni 2014

Bröllopsmusiken..

Än så länge har jag inte lärt mig att klippa filmen som spelades in på bröllopet. Skulle så gärna vilja dela med mig av musiken, speciellt musiken i kyrkan som Andreas Friberg, min svåger, stod för. Jag visste redan innan att han är sjukt duktig, men när han började sjunga i kyrkan så sjöng han raka vägen in i mitt hjärta. Hans röst fyllde hela Skephults kyrka och de är en av sakerna jag aldrig kommer glömma. Men.. tills dess, så får jag dela med mig av musiken/låtarna av dess original. Hoppas på att hitta dem på YouTube. :-)

När jag klev in i kyrkan och mötte Christophers blick så spelade och sjöng Andreas min och Christophers låt, som alltid varit våran. En låt som stämmer in på oss, som är helt enkelt fantastisk. Den heter Bless the broken road av Rascal Flatts (en av mina idoler, eller säger man ett? ja ja.. här har ni dem!) 


Sen.. efter det så spelades en låt av Tomas Ledin. En av få som jag inte hört med honom innan. Men när jag och min kära make hörde den första gången för typ 2 år sen så var den bara så perfekt. Så den hamnade på musiklistan i kyrkan. Ett klart val liksom. :-) Men tyvärr finns inte den på YouTube. Spotify däremot, för den som har de, så finns den där; Tomas Ledin – Bröllopsvisa (För första gången)

Sista låten som Andreas spelade i kyrkan var Utan dina andetag, bästa versionen är av Erik Linder, så det är den som jag kommer dela med mig av. Fast allra bästa versionen är i mina ögon den när Andreas spelade den i kyrkan. <3


När vi sedan skulle gå ur kyrkan spelades en låt ifrån bådas favorit serie, McLeods Daughters. :-) Min favvoserie, som Christopher sedan anammade. Denna låten ska man nog inte lyssna på texten på, för den är rätt sorglig, men det är själva melodin som var väldigt passande. 



Valsen skedde till, ja, den andra låten som var vår redan från start. En av de vi sjöng på min mors bröllop. Räddningen för oss båda. Tack vare musiken fann vi varandra igen efter en tid isär. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar