söndag 15 juni 2014

Soffläge och söndagsvanor..

Kryper ihop i soffan. Kroppen hänger inte riktigt med. Känns som de senaste dagarna gått i ett. Ingen stress direkt, med en hel del "social-ansträngning". Tror la egentligen inte riktigt kroppen återhämtat sig sedan i torsdags när det blev en väldigt lång dag, som redan från början väcktes i ett töcken. Men det var fantastiskt att få ta de av "lilla" Emelies student. Hon är ju inte så liten längre och känner enorm stolthet över henne!

Jag åkte till firandet i mina nya svarta klänning som jag budat till mig på tradera tillsammans med mina nya ballerinaskor, vilket jag inte ägt på två år nu. Varit en sneakers-tjej eller barfota, ballerinaskor är väl inte det ultimata valet när man har ont i kroppen. :-P   Men efter någon timme hemma hos familjen Backlund så krävde kroppen avbrott från nylonstrumpor och halterneck-knytning i nacken så jag prisade mig själv för att jag packat ner ett par jeans och en snyggare topp. Åter igen bekväm så sjönk jag ner i en av trädgårdsstolarna och där satt jag nästintill resten av dagen/kvällen.. Bilen förde oss hemåt vid 9-10 tiden och de var cirka 12 timmar efter de att vi lämnat lägenheten på förmiddagen. Bara det säger sitt.. Jag klagar absolut inte, bara lite bitter på min kropp och dennas otroligt dåliga tajming.

Fredagen iklädd myskläder, ett besök av mor min och absolut ingenting alls gjort.. Lördagen tog oss till Marks kommun där vi lämnade en liten bil-del till Kimmys bil som fortsätter att bråka med honom. Stackarn.. Hoppas på att detta löser sig snart. Tråkigt att ha körkort men ingen bil som fungerar. Mamma och jag tog bilen till Kinna, i hopp om att kunna gå i någon affär. Jag fick i alla fall köpt min efterlängtade g-klav i förgyllt silver (tror man kallar det så? i alla fall guld). Och jag muttrade åter igen om hur dyra berlockerna är till mitt kära Thomas Sabo-armband.. Tankarna gick även på att göra ett hål till i varje öra, men på grund av kroppens skick så lät jag bli. Får bli en bättre dag. :-)  Hamnade även på Visko där jag fick inhandlat Joels födelsedagspresent (Emma vet redan vad, så av den anledningen kan jag säga vart jag varit och inhandlat denna paket). Men på Visko började kroppen stänga av. Illamåendet och trötthet flög på mig, rullade runt mig och sparkade mig på smalbenet. Attans också! Hem till mor & Kaj igen, fick lite lunch i oss, sedan bar det tillbaka till fängelset på 40 kvm.

Idag, söndag, planerar jag att max försöka få med mig Christopher på en roadtrip emot Funningen-Bosnäs där tant förälskat sig i ett hus typ längst in i Bosnäs. :-) ett litet men praktiskt hus med lite trädgård. Lagom för två, eller ja tre, får inte glömma av BMB = Basil Mouse Backlund ;-)

Kommande vecka:
Måndag - Visning på lägenhet
Tisdag - Besök av arbetsterapeuten och leverans av rullstol
Onsdag - Kalas för Joel
Torsdag - ?
Fredag - Lucas kommer hit och det skall firas lite midsommar..

Ingen aning hur jag ska få ihop energi till denna veckan.. :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar