onsdag 25 juni 2014

Seth Sjöblom - mentor människa & hund

Sen dess att jag blev sjuk så har träningen med Basli sakta, sakta avtagit. Han har blivit mer och mer beskyddande emot mig, och därav har vissa beteenden hos honom blivit ganska så drastiska. Jag oroar mig ofta för den stress som man kan se hos honom vid olika tillfällen, exempelvis möten med andra hundar, som på senaste verkligen blivit kaos emellanåt, eller stressen har visar när han varit själv en stund och man kommer hem, vilket ibland kan räcka med tio minuter.. Med tanke på hur mycket han ger oss, framförallt mig sen dess att jag blivit sjuk, och sjukare, så vill jag ge honom lugnet han ger mig. Nu har vi inte lyckats med det på egen hand. Han är värd en chans att slippa stressen och osäkerheten.

Så, igår sökte jag åter igen på tips hur man hanterar ett dåligt beteende vid hundmöten och trillade in på en hemsida vilken tillhörde en man vid namn Seth Sjöblom. Han hade precis gjort ett inlägg om att man kunde höra av sig till honom med frågor, så jag tog chansen. Jag mailade honom. Det dröjde två timmar, sen fick jag svar. Jag blev otroligt lycklig! Trodde kanske de skulle dröja någon dag innan jag hörde ifrån honom, men icke då.

Han vill hjälpa oss. Han vill träffa oss. Framförallt ska jag börja med att ringa honom. Då jag förklarade situationen förstod han mycket väl att jag ville invänta en dag, en stund, där jag faktiskt var vid "klart medvetande" så jag kunde både tala och förstå ordentligt. ;-) Så nu ska jag försöka skriva några stödord, så jag inte tappar bort mig, sen ska jag försöka ringa honom.

Självklart blir det en kostnadsfråga i slutändan. Man är ju inte så värst rik när man har sjukpenning. Men jag måste försöka, för jag vill verkligen att Basli ska må bättre, och absolut måste vi få stopp på hans hysteriska beteende som ibland bryter ut när han möter vissa hundar. Osäkerhet? Rädsla? Jag vet inte längre. Det är bara en enorm stress för honom.

Så, nu hoppas jag på att en ny resa börjar och att jag kan koncentrera mig på min bästa vän istället, ett tag i alla fall, för mig sjukdom. :-)

3 kommentarer:

  1. Tog du inte kontakt med Seth igen? GÖR DET om du behöver. Maila sethsjoblom@gmail.com eller 0707913097 (som ofta tutat upptaget..)
    Mvh Victoria, Seths bloggredaktör!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Victoria! Tyvärr tappade jag kontakten med Seth när jag blev sämre och sedan har jag inte "vågat" höra av mig igen av olika anledningar. Skulle mer än gärna få Seths hjälp då problemen finns kvar.. Får slänga iväg ett mail till honom och se om han kommer ihåg mig. :-) MVH Mimmi

      Radera
  2. Maila Seth, han minns dig.
    Trevlig helg!
    Victoria

    SvaraRadera