fredag 12 juli 2013

En dag på Risma..

Då har man typ spenderat en hel dag i Fritsla. Det var inte igår. Knappt varit inomhus utan spenderat dagen ute i både sol och skugga. Insmörjd med sololja nummer 6. Inga risker längre.. Med tanke på medicinerna har jag blivit varnad att va för mycket i solen med tanke på att kroppen är känsligare. Solälskare som man är så tar de emot att slå sig ner i skuggan. Men samtidigt så viktig är inte solbrännan längre. 

Inväntar min friare Christopher som skall köra race hit ifrån jobbet. Lite grillat och "relax" på mamma och Kajs nybyggda altan. :-)

Basli har njutit till fullo. Gått runt lite som han vill, solat lite, lekt lite men mest bara hängt med och gillat läget. Tror att han sover VÄLDIGT gott i natt med tanke på att han inte haft ro till att somna mer än några få minuter. Själv har jag också njutit. Inga väggar som hållt mig instängd. Ingen bastu till balkong att försöka sitta på. En gräsmatta att gå på, för visst är känslan av gräs mellan tårna helt underbar?! Min hatt har kommit till rejäl användning idag. Huvudet mår rätt så okej. Inte samma behov av solglasögonen vilket också är bra, då dessa känns obehaglig (vilka jag än har på mig)..

Så, solen börjar svalna av. Jag sitter i mammas solstol på gräsmattan. Faktiskt iklädd bikini överdel och shorts. Hör och häpna! Känner mig väl inte värst bekväm men när bara mor och Kajsan varit hemma så har det varit okej åtminstone. Lyckades byta piercing själv i morse också. Kändes starkt av mig. Frågan är varför man tar en piercing när man känner sånt obehag att pilla med den!? Knasiga Mimmi. 

Hungrig. Trött, men på ett bra vis. Lite huvudvärk, men inget utöver de vanliga. En faktiskt riktigt bra dag om jag får säga de själv. Så tack mamma och Kaj för att ni tog med mig ut ur lägenheten. Tack för att ni faktiskt passat upp på mig idag. Och tack för att ni alltid är lika kärleksfulla emot Basli, han fullkomligt älskar er. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar