fredag 27 december 2013

Julen är över.

Måste erkänna att jag är rätt lättad. Julen är "äntligen över". Tyvärr förändrades inte min känsla eller åsikt för julen i år heller. Detta av flertalet incidenter och lite annat som jag tyvärr inte kan styra över. Så för mig är det ÄNTLIGEN över. Nu går vi istället emot ett nytt år, som jag hoppas på skall bli ett bättre än detta.

Fanns en liten kille, som jag älskar av hela mitt hjärta, som sa ett par ord som gjorde julen något bättre.
"ÅH, precis vad jag önskat mig ju!" - Min systerson Axel. Detta uttalande gjorde han när han öppnade upp paketet med fotbollsmålet som vi köpt till grabbarna. Anton använde målet som en koja istället. Sötnosar! <3

Det är mycket som snurrar i huvudet nu för tiden. Mestadels är jag ledsen och förbannad på att folk omkring mig inte accepterar mig som jag är, att jag inte får vara i fred, och att vissa personer bara vägrar sluta få mig att känna mig som en fluga som skall krossas av vindrutetorkaren. Det sårar mig, gör mig arg, och får mig att fundera på hur människan egentligen fungerar. Men som jag skrev i förra inlägget, vi är så enormt komplexa, så att förstå sig på mänskligheten(?) det är ju en dröm som inte ens går att ta på, någonsin. Man kanske skulle plugga lite mer psykologi?

Julklappar? Trots att vi sagt nej till allt vad det heter, så fick vi ändå en slant och nya lakan, filt och varsin kopp med kort på godingen Erik. Av mor och Kaj fick vi en ny smootie-blender, plus en av de mest värmande orden på ett kort, där de lovade att istället för att ge oss presenter eller pengar, skall hjälpa oss med vad vi än kan behöva hjälp med. Bland annat är det redan bokat att Kaj skall ut och övningsköra med Ch när det är dags för MC-kortet för hans del. En av de bästa julklapparna Christopher kan få tror jag.

Idag jobbar jag en sväng, lite mer än en timme. Anledningen är att jag har vissa uppgifter som måste skötas även om man vill vara långledig. Så, jag är på kontoret med en trött/sur Basli som inte alls tyckte detta var någon bra idé. "Gå upp såhär TIDIGT? Är ni galna?" Det hade han nog sagt om han kunnat. Mor min kommer och hämtar oss vid halv nio tiden, sedan skall vi hemåt en stund, invänta att klockan vill gå, sen bär det av ut på äventyr, bara mor och dotter, en hemlis, bara vi som vet. ;-) Skall bli spännande och se vad resultatet blir av denna utflykt. Kanske kan berätta i eftermiddag.

God fortsättning! Och hoppas er jul varit tusen gånger bättre än min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar