måndag 9 december 2013

Födelsedagsfirande..

God morgon! Ny vecka, nya möjligheter. Citerar en chef jag hade för några år sen. Varje måndag skulle vi nämligen sitta kring bordet och se till att få en bra start på veckan. Hans sätt att få oss att sälja mer? Troligen.

Igår var det som sagt min födelsedag. Jag blev 25 år gammal. Så säger man kanske inte. Men kändes bestämt så igår. Gammal alltså, gammal som gatan. Lördagen tog alldeles för mycket skedar och jag tog slut. Även om kvällen inte blev speciellt sen, så, ja.. Det bara är. Med andra ord, jag låg hela dagen igår. Var väl uppe och gick lite då och då när mamma, Kaj, mormor och morfar var på besök. Men det var inte mycket mer än så. Illamående, totalt äcklande smärta, balanssinnet var helt ur balans ;-).. Feber. Och nu börjar jag känna mig krasslig. Kämpar envist emot. VILL INTE! Men Christopher har vart förkyld och sen dess har jag typ väldigt bestämt sagt att nej du, inte den här gången. Nu ska jag komma undan.. Får se hur det blir med den saken.

När man var liten och hade fyllt år så frågade alltid kompisarna vad man fick i present.. Man rabblade upp listan med saker, och oftast stod vännerna bredvid, sjuka av avund. I år så har jag nog varit svårare än någonsin att hitta på något till. Så pengar stod som ett faktum. Men sen fick jag ett efterlängtat Tomas Sabo armband av min älskade sambo, ett presentkort på MyOne ifrån Robin (som redan är använt...) Snälla Johan har beställt en årsprenumeration av Knep&Knåp till mig. Jag och mina förbannade korsordstidningar. :-) Lillasyster och storasyster gav mig varsitt armband. Båda lika vackra och kommer bäras ofta. Mamma & Kaj gav mig en symaskin, som jag också längtat efter. Mormor och morfar gav mig pengar, likaså pappa och Anki, farmor & Ulf, och farmors väldigt snälla syster Margareta. Ett par örhängen av Desse och Magnus. Till sist, fröken Kull.. Hon gjorde något som betyder väldigt mycket. Dök upp från ingenstans i lördags med mitt favorit te, och ekologisk mango (torkad) plus ett kuvert. Min tanke var att hon hittat på något roligt födelsedagskort. Men där stod jag med ett papper i handen som fick mig att börja gråta. Galningen hade bokat en natt för mig och Christopher på ett spa hotell i Falkenberg. Så om några veckor kommer vi åka söder ut. Precis vad jag behöver.

Allt jag fick betydde precis lika mycket. Om jag skulle ha glömt att nämna någon så ber jag verkligen om ursäkt. Minnet är som sagt som det är.

På tal om annat lyckades jag försova mig i morse. Bara det är ett stort utropstecken att jag inte är som jag ska. Med tanke på att jag normalt sett vaknar långt innan klockan. Idag har jag tydligen stängt av mobilen i sömnen. Grattis till mig. Heja heja! Stressad, trots att jag egentligen inte behövde. Försökte i huvudet förklara för mig själv att allt är lugnt, att jag hinner. Men nej, det funkade inte serru.

Vill ta tillfället i akt att tacka alla som under helgen med mycket förståelse och kärlek har firat mig och uppvaktat mig. Vill tacka min älskade sambo som skött allting trots smärta i ryggen.. Tacka alla som besökte mig i lördags. Både på dag och kvällstid. Tacka min mor och den sidan av släkten för all hjälp och speciellt mormor som hade bakat och fixat och donat så jag bara behövde koka kaffe, men det gjorde Christopher såklart..

Nu är det en rörig vecka. Läkarbesök. Jobba eftermiddag på grund av utbildning imorgon. Rehab-badet på onsdag där jag simma lite och fredag blir det Solhem för att påbörja bedömning och försöka förutse framtiden känns det som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar