tisdag 17 december 2013

Har jag fel...?

Har jag fel för att jag tänker utanför gränserna där jag står? Har jag fel att säga att jag ska välja en annan väg? Jag försöker att inte göra vad alla andra göra. Bara för att alla andra gör det, behöver väl inte det betyda att det är rätt? Om jag visste en enda sak, så önskar jag att det var vart jag är på väg. Jag går denna väg, rakt fram, går jag på denna väg emot det jag kallar hem.

Så, har jag fel att tro att vi skulle kunna vara något på riktigt? Har jag fel i att försöka nå saker även om jag inte kan se dem? Men det är bara hur jag känner, ja, det är bara hur just jag känner. Det är bara hur jag försöker att nå saker även om jag inte kan se dem..

Menar du att jag snubblar fram bara för att jag saknar ambitioner? Min prognos? Jag kommer att bli de bästa jag kan bli. Hoppas du, jag hoppas du inte ser tillbaka på ditt liv med ånger. Gör alltid vad du själv bestämmer. Låt ingen styra dig och ditt liv, det skall vara som du känner.. Kämpa för dig själv, och släpp inte taget. Jämför dig inte med andra. Nej, oroa dig inte för de. Du är inte ensam, det är bara som du känner..

Så har jag fel att tro på oss? Tro att vi kan vara något på riktigt? Har jag fel när jag försöker nå sakerna som kanske inte syns? De saker jag kanske se, men inte du. De tär bara som jag känner. Så om du säger till mig att jag har fel, fel, fel? Då ler jag, för jag vill inte vara rätt. Nej, jag vill vara inte något rätt alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar