tisdag 3 december 2013

25-års önskning.

25-årsdagen närmar sig med stormsteg. För länge sen när jag tänkte på den dagen så skulle jag boka lokal och ha släktkalas på dagen och sedan byta ut tårta och kaffe mot vänner och lite partaj. Nu ser situationen väldigt annorlunda ut och någon lokal kommer inte hyras. Men kalas blir det i alla fall.

Frågan; vad önskar du dig? kommer allt oftare nu. Samma svar har nästintill alla fått. "En ny hälsa". Känns ibland som om det här bara är en mardröm som jag snart kommer vakna upp ur och ändra allt. Ta vara på saker och ting, tänka annorlunda. Men verkligheten ser inte ut så. Ingen mardröm, hur mycket jag än hoppas, eller försöker lura mig själv och andra runt omkring mig.

Ja, det är ett elakt svar på frågan, men det bara slinker ur mig. De flesta har nog varit beredda på det. Ändå ser jag sorgen i min familj och vänners ögon. Dessa blanka vackra ögon som tittar in i mina och vill att min önskan skulle kunna bli sann. Jag delar min önskan med många, och även om ingenting händer, så är jag tacksam för att jag har någon att dela detta med.

25 år gammal. mmm. 25.. Försvinner iväg lite och stirrar ut i tomma luften. Kikar emot kalendern och jag vet vad som väntar den här veckan. En ny läkare, ett nytt försök, denna gången en privatläkare. Torsdag, då får ni hålla tummarna så hårt att de vitnar.

Men, vad önskar jag mig? Får väl ge folk en liten hint i alla fall.. Vet att jag typ är världens svåraste att köpa till. Jag har ju så svårt för att ta emot presenter. Blir generad och stressad. Ger hellre bort saker än får.. I år är det smyckenas år tror jag. Kanske. Men samtidigt pengar. Hatar att önska mig pengar. Det känns så fel. Fått sån agg emot pengar nu för tiden. Vad är materiella ting om man inte är frisk? Jag skulle kunna få vad som helst, men min högsta önskan kvarstår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar