onsdag 18 september 2013

Spöken?!

Känns konstigt när man haft Basli med sig i två dagar till jobbet och sen sitta här själv. Man kollar sig omkring, kikar ner på golvet där han brukar ligga på sin filt. Vänder sig om och ser om han sitter i fönstret. Men ingen vovve.. Idag är han hemma med Johan som haft en natt utan sömn. Skönt för Basli.. En något lugnare dag för min lilla kille, även om han bara blir bättre och bättre på att vara här vid min sida på arbetet. Från den första dagen tills igår så  har det skett en enorm förändring. Mycket att tacka Anna för, men samtidigt tänker jag ta åt mig lite ära. Jag har börjat lita på mig själv, min egen förmåga, men framförallt har jag börjat lita på Basli. Där har vi a och o. :-)

Idag vaknade jag och hade ont i halsen, lite "slemmig" och känner mig rätt så låg på energi. Dock på bra humör, tyvärr hänger inte huvudet riktigt med. Speciellt inte när Christopher drar en massa skämt i bilen och det tar mig en minut eller två för att fatta poängen. Grattis Mimmi! ;-) hare eller sköldpadda?

Gäsp! En stor gäsp. Får väl ställa mig upp och hoppa lite så kroppen kommer igång..(?)

De som känner mig vet att jag inte är speciellt "troende" av mig när det gäller spöken, demoner, häxor och så vidare. Men självklart, jag är inte helt bestämd kring frågan. Det är ju så att huset där jag sitter så har det varit sjukhus förr i tiden. Med andra ord, rummet där jag sitter bör ha varit ett avdelningsrum, där någon som var sjuk låg.. Jag har hört kollegor prata om saker som jag mest skrattat åt. Ljud och konstiga saker som hänt. Men i morse fick till och med jag en kall kår i ryggraden. Stod och knappade in mitt personnummer för att logga in för dagen då jag hörde det börja knappa ifrån hörnet, där en av personerna i kundtjänsten sitter. Först bara några få ljud, sen blev det mer och mer! När jag sedan hörde hissen börja åka trots att det inte skall vara någon mer än jag här vid den här tiden, så raskade jag snabbt på in till mitt kontor. Finns spöken? Och i så fall, kan de skada oss? Eller är det bara oroliga själar som inte fått ro än?

Jag tror att jag är mer troende på en andra chans. Att folk återföds som egentligen vad som helst levande på jorden. Exempelvis kan man vara människa och återfödas som katt eller hund. Men mest troligt är det i mina ögon att vi återföds som människa, utan att veta om det så klart. Enligt mediumet som läst min framtid skall jag har levt i norra Norge för en herrans massa år sen. Sant eller falskt?! :-) Det lär varken jag eller du får reda på.

Sådär ja.. Gäsp igen. Nej, nu är det allt dags att komma igång med denna dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar