tisdag 3 september 2013

Pappa..

Minns du hur jag brukade tjata om allt och inget?
Minns du hur många gånger du gav med dig
på grund av tårfyllda ögon?

När jag trodde att mitt liv var över,
sa du alltid att jag kommer över det.
Jag kan alltid lita på att du finns där
och ställer saker till rätta,
att du alltid finns där och får mig att le.

Du finns alltid, alltid där för mig.
Vart jag än är så finns du aldrig utom räckhåll,
och att veta det gör att jag känner mig säker.
Världen kan vara en skrämmande plats,
men du finns alltid alltid där för mig.

Jag packade väskan och flyttade långt bort ifrån dig,
jag vinkade hejdå, du stod kvar där och jag såg hur ledsen du var.
Fast även när vi inte är tillsammans,
och när jag önskar att jag kunde höra din röst,
och se ditt ansikte, så är du egentligen bara ett samtal bort.
Jag kan alltid lita på att du finns där
och leder mig rätt på vägen, för du finns alltid alltid där för mig.

Där jag är finns du alltid med mig.
Världen kan verkligen vara en skrämmande plats
men när jag vet att du alltid finns där som stöd känns det lättare.
Pappa, jag har verkligen blivit välsignad,
för du är den bästa och jag vet att du alltid kommer finnas
där för mig. Hur jobbigt det än blir så kan du alltid få mig att le..

Minns du gången när du kastade dig i bilen efter några
få timmars sömn? Körde ett 50 tal mil bara för att hämta hem mig..
Du ställde du upp, du fanns där när jag trodde att mitt liv var över.
Öppnade dina armar och lät mig gråta.
Pappa, minns du hur du stöttade mig hela vägen tillbaka?
Hur du fick mig på benen efter att jag grävt ner mig?

Jag tar dig tyvärr ofta föregiven.
Men du ska veta att jag älskar dig av hela mitt hjärta.

Du är bäst, du är trygg och jag vet att det enda
som är viktigt för dig är att familjen mår bra.
Jag ser upp till dig.
Önskan om att vara så stark, lugn och osjälvisk,
önskan om att vara precis som du.

Tack för att du är just min pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar