tisdag 10 september 2013

Förlorad.

Känner mig fram på min väg genom mörkret. Styrs av ett bultande hjärta och en önskan om framtid. Jag kan inte säga hur resan kommer att sluta. Men jag vet vart jag ska börja. Det finns de som säger att jag är för ung, att det är som att jag är fångad i en dålig dröm. Ja, livet kommer springa förbi om jag inte öppnar mina ögon. 

Du frågar hur det är med mig. Jo, det är bra med mig... Pokerface. Spelar ett spel jag inte kan reglerna till.

Snälla väck mig när allt är över, när jag är klokare, lugnare och friskare. Hela tiden försöker jag hitta mig själv, men jag visste inte ens att jag var förlorad. Jag försökte bära vikten av hela världen, men jag har bara två händer. Jag hoppas jag får en chans att leva. Men just nu har jag inga planer.. Önskar att jag kunde spola tillbaka tiden. Önskar att jag kunde stanna för evigt ung. Jag är inte rädd för att blunda, livet är ju gjort för alla oss. Kärleken är priset. 

Så snälla väck mig när allt är över. När jag är klokare och friskare. Hela tiden försöker jag hitta mig själv, men jag visste inte ens att jag var förlorad. Jag visste inte att jag var förlorad!

Jag svepte sjalen om mig och gick. Det kändes lätt att gå. Snart var jag framme vid avtagsvägen. Jag vände mig aldrig om..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar