torsdag 19 september 2013

Operation

Operation kastrering närmar sig. Den 14 Oktober ryker kulorna. :-) tror jag nämnt det innan. Men tar upp det igen för att jag nu beställt hem TVÅ saker som skall underlätta för både oss och Basli efter operationen är gjord. Jag är ju lite motståndare emot den gamla vanliga tratten. Tycker det ser så hemskt ut.. Och har man då en klantig liten bus vovve så känns det så fel att sätta på honom något som troligen kommer skrämma honom jätte mycket. Så, jag letade alternativ, och som Christopher sagt flertalet gånger "de Mimmi inte hittar på nätet går inte att hitta.." Haha. ;-) skämtåsido. Det blir dessvärre så när man inte orkar gå i affärer eller göra något annat för den delen heller. Men nätet, jag kan hitta information om det mesta och tack vare min talang hittade jag till slut två alternativ som är på väg hem till oss i denna stund.


Först, alternativ ett, en krage. En uppblåsbar sådan som mer ser ut som våra nackkuddar vi kan ha när vi flyger och så vidare. Likheten är slående. Men den skall i alla fall göra så att han inte kan vrida runt nacken och komma åt såret men ändå göra så han kan äta, promenera, sova och allt sånt utan att bråka med en envis tratt..


Sen, alternativ två, en tröja/body. Den är inte iväg, mer än för Basli när han vill slicka/bita på såret/stygnen. Den är gjord i bomull så den andas bra och skall inte skapa några problem för såret att läka. Denna body är mitt favorit alternativ med tanke på att han är van vid kläder. Han liksom älskar ju sina kläder. Så denna tror jag blir en enkel match, bara den funkar, och han inte lär sig att komma ur den eller lär sig på något vis komma runt problemet som vi vill skapa för honom.



Bara att vänta och se. Men tror mer på dessa två än plasttratten som sagt. :-) Båda är beställda på Tös Hundapotek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar