onsdag 9 januari 2013

Trafikförsäkring.

Största misstaget är gjort. I fortsättningen kommer jag ha stenkoll på allt vad autogiro heter. Både besviken på mig själv och försäkringsbolaget. En räkning på nästan 2500 kronor, men det är inte de som svider mest. Tanken på att något kunde ha hänt under dessa tre månader är mer smärtsam. Vad babblar jag om? Jo, trafikförsäkringen. Av någon anledning så har autogirot gått i lås. En miss av mig, och med andra ord har försäkringen stått som obetald. Där med har ingen försäkring på bilen funnits.

Hur lyckas man?

Nu är det så gott som ordnat men detta är nog ett av mina största misstag på väldigt länge. Bättre koll önskas av mig själv.

Räkningen är betald till Trafikförsäkrings föreningen och bara att invänta nya papper ifrån försäkringsbolaget.

Grattis! Tur att man har ett "olycksfallskonto" vid sidan av så inte hela ekonomin kraschade på grund av detta. Ett rätt i alla fall, lite duktig är man allt.

Andas ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar