måndag 14 januari 2013

Måndagen avklarad..

Känns som om jag gått på autopilot idag. Satt vid lunchen och funderade på vad jag gjort under förmiddagen, visste att jag varit upptagen, att jag suttit och grejat med massor av papper, men vad hade jag egentligen gjort?! Pinsamt läge. Men tröttheten gjorde att minnet bråkade mer än vanligt. För en gångs skull frös jag på jobbet. Annars brukar jag sitta och ha värmeslag och öppna fönstret trots att de snöar ute och önska mig ett kylskåp att kliva in i. Men inte idag..

Medicinerna uthämtad. Dock hade ett recept gått ut. Så i panik får jag ringa och försöka lösa detta imorgon. Bara någon dag sen de gick ut. Onödigt. Kunde jag inte tagit mitt förnuft till fånga och gått dit förra veckan?

Ett litet besök hos sjuksköterskan imorgon för lite babbel och medicin-diskussioner antar jag. Massor av eftermiddag som är inbokad de kommande veckorna. Plus att Ch har spelningar med bandet i två helger, sen en fredag iväg med jobbet. Vad ska jag och Basli Bus hitta på när vi har "FF" tro?! ;) skämtosido. Denna lördagen blir det förmodligen ett besök av lite tjejer/kollegor.

En av helgerna tänkte jag faktiskt lämna vovven hemma och försöka gå på bio med någon. Kanske inte går någon bra film just nu? Tänker inte gå och se den där "Mammas pojkar". Den ska inte vara speciellt bra har jag hört. Och tyckte jag "Bröllopsfotografen" var jobbig att genomlida så tror jag inte jag tänker betala för att se en film som sägs vara snäppet värre...!?

Eftersom jag kanske får besök på fredag tänkte jag va lite rolig och beställa PS3 Move kontroller. Men strax efter ångrade jag mig, och då hade jag självklart genomfört beställningen med mitt kontokort. Jäjj! Grattis Mimmi. Mailade företaget och hoppas på att de kan dra tillbaka beställningen. Det fanns ju inga kul spel!? Konstigt... Men till Wii finns de massor. Kanske skulle hitta något mer kul spel dit istället. Tror jag håller mig till Wii när de gäller trådlösa kontroller. Så får PS3:an stå för de andra spelen.. mmmm. så får det nog bli.

Ja, är svaret på frågan. (som du kanske ställde dig precis!) Vi är tv-spelsnördar, både jag och Ch. Dock av olika genre. Han gillar pang pang döda spel. Medan jag väljer spel som Toy Story 3 och Shrek. ;) Försöker hitta något mer, eftersom jag redan "varvat" dem jag har. Får nog bli Madagaskar. :P barnslig som jag är liksom.

En kopp te, lite knäckebröd.. Sen natti natti. Hoppas på att vara piggare och "bättre" imorgon. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar