onsdag 2 januari 2013

En sammanfattning/lista. (2012 och lite 2013!)

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Lite betänketid tack! Jag tror att jag har töjt på mina egna ramar lite. Vågat chansa, slappna av och säga ifrån lite mer. Något annat som jag hittade på i år var att äntligen ta mig själv i kragen och komma iväg på massage, bästa beslutet på länge. Sen gick jag på Ladies Night tillsammans med bästaste vännen Emma.
Vad var din största framgång 2012?
Examen? Nytt jobb? Fast jobb? Vet inte vad jag ska välja.
Största misstaget?
Samma som alltid, jag lät folk styra och ställa. Frågade sällan mig själv vad verkligen jag ville..
Bästa köpet?
Bilen? Troligen.. Även om den krånglat så är jag väldigt nöjd med den.
Vad spenderade du mest pengar på?
Basli? Troligen. Eller så är det inredning och renoveringen.. Förmodligen alternativ två när jag tänker efter.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja! Jag fick ju tårar i ögonen när vårt kakel i köket vart klart. Trodde aldrig att vi skulle få det uppsatt så det var en lyckans dag för mig.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?
Som en saga med Shirley Clamp. Whistle med Flo Rida. (får sitta här hela dagen om jag ska rabbla upp alla!)
Vad önskar du att du gjort mer?
Sagt ifrån! Vågat chansa MER.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig för onödiga ting.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Vissa saker skulle inte ha hänt. Vissa saker skulle aldrig ha sagts och så vidare. Men man kan inte spola tillbaka tiden och då är det nog bättre att inte se tillbaka och önska att saker vart annorlunda.
Har du träffat några nya personer? Har de påverkat dig positivt/negativt?
Ja, minst sagt. Personer som gjort stor inverkan på mitt liv, positivt! Speciellt Anna, kollegan och vännen. Sen finns de dem jag träffat som tagit alldeles för mycket energi och påverkat mig helt tvärtom.
Vilket/vilka datum från 2012 kommer du alltid minnas?
- 16 Mars, Examen
- 19 Mars, Min första dag på jobbet!
- 12 April, Antons födelse.
- 18 Juni, mitt gudbarn Joel föddes!
- 20 Augusti, FAST JOBB!
- 25 Augusti, C & T's bröllop.
- 27 Oktober, Fotograferingen med Mari Nilsson. En otroligt eftermiddag.
Vad ser du fram emot 2013?
Jag ser speciellt fram emot att förhoppningsvis få ett slut på tveksamheten, oron. Få ett ljus i tunneln och lyckas få "ordning och reda". Renoveringen skall bli klar! Och lite andra små saker.
Vad hoppas du inträffar 2013?
En hemlis. En dröm. En förhoppning. Men den som lever får väl se!
Sammanfattar 2012 som ett händelserikt år. Det har varit en berg-o-dalbana av dess like. Tacksamt nog har jag min stöttepelare och underbara fästman vid min sida. Hand i hand så ska vi klara alla motgångar och njuta av minsta lilla framgång. Jag vet att med honom vid min sida så skall vi orka det som komma skall. Bara ödet vet hur ansträngande det kommer att bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar