söndag 25 januari 2015

Minneslunden.. del 8

Stockholm. Åkersberga.. mitt hem för nästan ett år. Så mycket minnen, glädje och sorg. När jag ser tillbaka försöker jag bara kolla på det som faktiskt var bra. För emellanåt var allt som en dröm, vilket idag tyvärr är en väldigt suddig dröm. Norrmansö!! :-) Denna vackra skärgårdsö..  Minns schäfern Palle som jag promenerade med. Minns när min lillasyster var på besök i lägenheten i Åkersberga.. Jag ångrar inte att jag flyttade dit men jag ångrar mycket som pågick under det året. tror.. eller ja, jag vet att jag inte hade varit den jag är idag om jag inte spenderat de månaderna där. 50 mil hemifrån. Här är en blandad kompott ifrån Stockholmstrakten:


Det jag sedan minns med enorm värme och ett härligt leende på läpparna är människorna jag lärde känna. Madde, denna underbara person som fick med mig på härliga upptåg men framförallt är hon den som drog fram mig ur mitt skal.. Den Mimmi som blivit nertryckt i skorna i alla år började formas vid hennes sida. "Lilla" Malin som är Maddes lillasyster. :-) Den andra Malin som var tillsammans med Maddes lillebror. Myzan, eller ja My, en otroligt vacker person.. Så glad att jag fick träffa och lära känna denna människa. Och att inte förglömma, Mats, min fantastiska vän Mats. Som än idag är en vän jag håller varmt om hjärtat. Nästa två bildkollage är ifrån tiden efter att jag flyttat hem, dessa bilder är ifrån besöken hos Madde och allt skoj vi hittade på. ;-) tack Madde och speciellt Mats för att ni kom in i rättan tid i mitt liv..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar