fredag 23 januari 2015

Minneslunden.. del 6

Genom åren har det kommit och gått en hel del djur. Mestadels katter. :-) En katt som verkligen var värd varenda minut var Doris, även kallade Dojjan, Dojjdojj och som numera bor i Skene. Hon vantrivdes något fruktansvärt som innekatt och jag hade inte hjärta att försöka lära henne att må bra inomhus jämt. Tror det hade varit omöjligt.. Hon åkte med mig så gott som överallt, först i bilen sen helt idiotiskt nog lärde hon sig att öppna buren och gå runt i bilen medan jag körde. suck. Den katten alltså. Som sagt, idag bor hon i Skene och är en lycklig STOR katt som jagar och myser med Robins mamma och pappa. Tackar gudarna för att de la vingarna över min älskade Doris. Prinsessan av mitt hjärta. <3 Här kommer lite kort på den damen.


Men innan Doris kom in i bilden fanns det en speciell herre i mitt liv. Dom var tre, men en av dem var så gott som min, i alla fall ägde han mitt hjärta och jag saknar honom än idag. Ångrar så att jag inte kunde ta honom i min ägo fullt ut där och då. Men studierna, en bråkig ekonomi och de där bekymret med att dygnet bara har 24 timmar gjorde beslutet negativt. Att han några månader senare skulle visa sig försvinna helt. Somnat in på ett brutalt och orättvist vis. Backie. Min älskade Backie. En amerikansk bulldog med ett stort hjärta av guld. Han lärde mig mycket på de månaderna han var en del av mig.. Hans familj bestod av amstaffen Koda och rottweiler-korsningen Tindra. Koda, den snällaste hunden jag träffat, klok och underbar. Tindra, det svarta fåret i familjen.. haha. ;-) bråkstaken med andra ord. Backie, ja, han var bara Backie. <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar