tisdag 23 september 2014

Med mera..

Vaknade till när Christopher skulle till jobbet och det kändes som om jag var sjukt bakfull, på riktigt. Det var en otroligt jobbig känsla och jag gjorde allt för att somna om, tack och lov gjorde jag det också. För en stund sen rullade jag, bildligt talat, ur sängen och höll i väggarna medan jag tog mig till duschpallen och satte på "kokhett" vatten. Där satt jag en bra stund, försökte andas mig själv lugn. Djupa andetag ner i magen och sakta ut igen. Lutade mig emot väggen eftersom allting snurrade. En behövlig dusch. Myskläderna är på och nu installerar jag om The Sims 3 för att se om de fungerar bättre då, vilket kommer ta några timmar.

Så, gårdagen! Fortfarande ingen direkt reaktion, med andra ord, jag har inte fattat än. Tänkte kortfattat förklara vad som komma ska, mer än heltidssjukskrivningen då alltså. Åter igen ska jag börja med en rejäl kur av B12 i tablettform, då min sprutskräck fortfarande ligger och förhindrar ett eventuellt sådant alternativ. En remiss till Rehab är skickad för att försöka få till något samarbete med dem. Då är det en slags "smärthanteringskurs" som är på tal. Sen. ja, sen står det still? Var det något annat vi skulle ta itu med nu omedelbart? Ja, varma bad vart de ja. Ska försöka få tag i Fibromyalgi-föreningen kring Rehab-badet, vilka hyr varmvattnet varje fredag tror jag det var!?

För övrigt har jag fått recept på kortison-salva för såren som bråkar. Huden är som sagt inte vän med några kemikalier eller annat starkt, och vid kontakt med exempelvis rengöringsmedel så får jag sår. Någon allergisk-reaktion förmodar läkaren. Så jag får inte pilla på det, vilket jag lätt gör, och så ska det på salva för att förhindra infektion.

Sen har en mening som läkaren sa igår etsat sig fast i bakhuvudet på mig, vilken skakar om mig ordentligt. "Du har, ända sedan du blev sjuk, gömt dig bakom ditt jobb för att slippa ta itu med sjukdomen!" Det värsta är.. att hon förmodligen har rätt. Eller ja, hon har rätt. (suck!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar