söndag 4 maj 2014

Starka ord.

Man kan ha uppfattat gårdagens inlägg som ett rop på uppmärksamhet, men i så fall känner du inte mig. Då vet du inte vem jag är, eller hur jag fungerar. Ibland behöver jag få skriva av mig, få vara ärlig med hur jag mår och känner, speciellt vara öppen med hur svårt det faktiskt är emellanåt. Jag ser glädje i saker, men jag målar samtidigt ofta med mörka färger. Det går i perioder och är inget jag kan styra över, hur mycket jag än vill. Tolka, misstolka, förstå, missförstå, det är alltid upp till personen som läser, självklart.

I natt fick jag ett sms, ett meddelande, som verkligen gav styrka. En vän som mer än en gång har hjälpt mig och stöttat mig, och nu har han gjort det igen. Jag hoppas han inte misstycker, men jag vill säga gärna dela med mig av det han skrev till mig.

"Var inte rädd, du är ej ensam. Det var exakt såhär livet var menat! När detta är över och du står starkare än någonsin, och du undrar, hur f*n kan jag vara såhär stark, kom då ihåg varför du är det. Du är fin, från insidan och ut! Och de bästa är att trots allt, fina du, står din bättre hälft snart och svär hela sitt liv till dig. Inför Gud och hela er församling. Den ultimata kärleksförklaringen.

Glöm inte kära du! Att du är kronisk, fina du. Kroniskt snäll, fin, kärleksfull och snygg. Christopher är definitionen av kronisk, kronisk vid din sida. Kroniskt är INTE alltid ett negativt ord! :) 

Du behöver inte be om hjälp, bara låta andra hjälpa dig! Svårare än så är det inte. 

Störst av allt kära du, är kärleken. Det är din medicin, din styrka och din ork! Han finns där, och han älskar dig. Och snart gifter du dig med din medicin, din styrka och din kärlek. Kroniskt är inte ett negativt ord. <3"

Tack vännen. Tusen tack. Orden betyder så enormt mycket för mig. Tack för att du finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar