torsdag 8 maj 2014

Doris - this and that art. jewelry design

En vän till mig, som ni hört talas om. En person som snubblade in i mitt liv (tack vare Hasse!), för att hjälpa mig med min röst, min självkänsla och min önskan att våga sjunga. Hon visade sig vara en enorm tillgång för mig, få personer har den förmågan hon har, den påverkan hon har på mig är fantastisk. Men! Hon kan mer än så denna kvinna. Många stekpannor igång denna Doris.

Smycken, handtillverkade sådana.


(Jag vill säga gärna visa smycket som hon gjort till mig, tillverkat just för en speciell dag, men det får vänta. Bara lite mer än vecka kvar nu tills jag får bära det kring min hals.)

Hon gör verkligen enormt unika kreationer som oftast specialtillverkas till ändamålet. Jag äger ju numera tre stycken som hon gjort speciellt till mig, och tre andra som jag förälskade mig som hon senare skickade till mig per post som present under en period när jag var väldigt sjuk. Älskar allihop. :-)

En av hennes idéer innefattar något som jag tycker är en väldigt varm sak. Ett halsband för barn. En säkerhetsbricka, vilken innehåller mamma alternativt pappas telefonnummer. Så skulle barnet någonsin komma bort i en affär som Ge-Kås eller springa iväg på en camping, ja, precis var som helst, så kan barnet uppvisa halsbandet och be någon snäll vuxen ringa mamma/pappa. Toppen bra Doris! :-)


Nu vill jag bara kasta in ett gäng med bilder på hennes smycken, som jag "snott" ifrån hennes facebook-sida (vilken ni hittar här; Doris- this and that art jewelry design) Se, njut, ta kontakt med henne vid intresse. Du blir inte besviken!










Och här har ni denna vackra kvinna.
Min nya vän, sångpedagog och favorit-smyckestillverkare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar