måndag 24 mars 2014

Det var en saga..

Det var en saga, och du var prinsen. Jag brukade vara en dam i nöd, men du plockade upp mig. Det var en saga. Jag bar en blå klänning och du en ljusblå skjorta. Du sa att jag var vacker trots att jag var en enda röra. Det måste vara en saga. 

Tiden saktade ner, det gör den alltid när du är nära. Kunde du känna magin i luften? Det måste vara för att du kysste mig. Jag blev kär när jag såg dig stå där. Det måste ha varit menat. Det är nog en saga. Du har ett leende som tar mig till en annan planet. Varje steg du tar, allt du säger, det måste vara en saga. 

Ja, för tiden den saktar ner när du är runt omkring mig. Men kan du känna magin i luften? Jag känner det i mitt hjärta, det slår hårt i bröstet. Känner du det? Jag kan inte hindra det som händer. Känner du som jag, känner du magin? Det måste ha varit kyssen du gav mig. Från och med den dagen blev allt en saga..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar