onsdag 13 november 2013

Gott folk..

Rasister, hycklare, hatare och pratare. Tyckare, gnatare, gycklare och snattare. Riktiga saker, finns viktiga ting. Grejer som händer så se dig omkring. Ge mig någonting för jag kippar för luften. Förvirring och kaos, nu skippar vi bluffen. Många är hungriga, många dom dör, hur kan man leva som somliga gör? Och dom går mitt itu med det, eller tar itu med de. Räta på ryggen och höj på ditt huvud. Polisen skjuter, det blev kravaller. Mediaskvaller och tårar faller. Dränkt i bruset eller sänkt i ruset. Hatet och pratet stannar längst i huset. Folk är så rädda och människor är så kalla. Är folk då beredda när känslorna svallar? 

Jag säger, om vi bättre umgås, bättre förstår. Ju bättre det går desto bättre vi mår. Om vi bättre gror och bättre tänker, bättre jag tror vi blir, bättre människor. Om vi bättre umgås, bättre förstår. Ju bättre det går, desto bättre vi mår. Om vi bättre gror och bättre tänker. Bättre jag tror vi blir, bättre människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar