torsdag 28 november 2013

Filmrecensent ;-)

Sen dess att jag blev sjuk har jag hunnit med att plöja igenom mängder med både filmer och serier. Allt från drama, komedi till skräck och thriller. Försökt vidga mina vyer när det gäller film val, då jag oftast väljer skräck. ;-) Detta är mest för att jag aldrig riktigt förstått mig på skräckfilmer. Jag blir sällan rädd, eller känner obehag, egentligen.. enda gången jag gör det är när det är barn, dockor eller clowner med i bilden! Clowner har alltid varit en fobi, dockor blev det på senare år. Barn är bara obehagligt och jobbigt, känns liksom fel på något vis.

Favoriterna? På film; Safe Haven, Definitly Maybe, Charlie St. Cloud, This Means War, Cowgirls'n Angels, The deep end of the ocean och till sist The lucky one. Och serier? Pretty little liars, According to Jim, Mc'Leods Daughets, One Tree Hill, Skilda världar och nu i slutet har det vara en ny Ravenswood som har en koppling till Pretty little liars.

Johan brukar retas rätt mycket med mig över att jag ser film efter film efter film, och slut klämmen på hans tal brukar vara något i stil med att jag borde börja jobba med att recensera allt jag sett/ser. ;-) Ibland funderar jag på om jag borde göra det på skoj. Bara för att. Kanske hade varit en ny hobby. Måste ju fortfarande försöka hitta mig en stillsam sådan. När alla pyssel-saker till bröllopet är liksom färdiga så står jag ju på noll.

På tal om annat så börjar 25-års dagen närma sig. Med storm steg. Dagen då jag förutsätt att jag skulle ha allt. Min lilla gård med familj, skulle vara gift, ha hundar, hästar, drömjobbet men framförallt var tanken att jag skulle vara frisk. Då ska vi se, vi har nummer ett men på mitt eget vis, nummer 2 är på ingång, nummer 3 har jag lite halvt om halvt även om jag önskar en kompis till Basli i framtiden, häst är ju inte riktigt att tänka på, men hoppas på att snart sitta i sadeln för en stund i alla fall, hade varit härligt.. Drömjobbet har jag, även om jag fått reducera det med 50% ett tag framöver på grund av nummer 7. Frisk lär jag inte bli, men friskare är dock ett måste. Så resultatet, inte riktigt som jag skrev en gång i klass 6. Men vad visste jag om framtiden då egentligen? Lika mycket som jag vet nu..

Dagen? Ett besök hos min terapeut. Eftermiddagen skall bestå av att övertala Christopher att plocka ner lite julsaker ifrån vinden för att kanske orka "plantera" in lite julsaker i lägenheten. Första advent på söndag. Kanske skall försöka införskaffa mig julkänslan innan mitten av januari den här gången. Önska mig lycka till! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar