måndag 13 maj 2013

Och så vart de måndag igen..

Då var "ledigheten" över och tillbaka till arbetet. Just nu känns det som om jag hade behövt någon dag till med tanke på värk och smärta i kroppen. Det verkar som om vädret krånglar till det för mig. Ena dagen varmt, nästa regn och så håller det ju på så. Min kropp gillar't inte! Händerna är en pina idag, fingrarna känns som stena hårda prinskorvar som pulserar. Urk på burk. Men jag är tillbaka på jobbet, och det känns däremot väldigt skönt. Här har jag inte tid att fundera eller tänka på alltihop, och det är bäst så.

Under ledigheten har vi hunnit med en hel del. Vinden röjdes i lördags och nu kan man faktiskt gå in i förrådet. Innan var hela utrymmet fyllt av skräp efter renoveringen. Men allt är kört till skroten eller vad nu säger. Och mor min har organiserat så vi kan hitta saker! Tusen tack för det mamsen. I samma veva skulle vi till mina morföräldrar för att fira morfars 73-års dag. Ett angenämt besök som vi uppskattade!


Basli fick träffa sin "kusin". ;-) Bejaz? Eller ja, Bambam som jag kallar honom. En liten lurvig parvel som inte riktigt gillade Basli, men det var en exalterad Bassie som glatt ville leka, och det blev nog för mycket för den lille. Får se en annan gång när de kan träffas ute på en stor gräsmatta istället. Blev ju en del med en massa folk runt omkring och "stress" & nervositet med i bilden.
Här har ni deras lilla söta "hårboll":

Onsdags bjöd mor och Kaj på kvällsmat. Och där var "halvsyskonen" Kimmy och Melvin. Kimmy håller på att ta körkort och vi insåg att jag faktiskt får övningsköra med honom. Så ska se över det här med handledarkurs och känna efter om jag faktiskt kan ta på mig detta åtagande. Men det hade varit otroligt skoj att få hjälpa honom. Även om det troligen blir i en volvo. :-P

Söndagen blev en dag i lugn och ro. Jag hade en jobbig dag. Och sen blev det inte bättre när jag skulle duscha. Jag fattade inte varför de inte blev varmvatten, men skummade upp schampo i håret och hoppades på att det bara tog längre tid än vanligt. Vattnet blev kallare och kallare. Till slut fick jag skölja i IS-kallt vatten. Min rygg mådde verkligen värre än på länge av denna kyla. Så snabbt hoppade jag i mysbyxor och en av Ch's tröjor för att värma mig. När Ch och Johan kom hem och berättade att det var grönt? vatten över hela vägen vid Lahalls Bil i Knalleland, och jag berättade om det saknade varmvattnet så kom BT till pass. Där stod det om läckan som uppstått och vi fick anledningen till mitt "problem". Hoppas på att detta är lagat till i eftermiddag/kvällningen. Min rygg skulle verkligen behöva sin långa varmdusch för att reda upp sig. En av de bästa medicinerna ibland. En lååång (ibland 30-40 minuter) dusch.

Denna veckan, ja, det är dags för utbildningen i Göteborg igen. Onsdag och torsdag. Denna gång blir det inget hotell utan Robin ställer upp som den fantastiska vän han är och kör mig och Linnéa till Göteborg båda dagarna, och sen hämtar Ch oss på eftermiddagen. Kommer kanske inte bli lika "behagligt" som hotell men jag får komma hem till båda mina älsklingar på kvällen och det är jag tacksam för.

Dags för fika/frukost..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar