tisdag 14 maj 2013

Inflammation och dåligt läkekött..

Helt hopplöst. Förr kunde jag få ett sår och de läkte på två röda. Nästan så de kunde blöda på morgonen och på kvällen såg man inte en skymt av det. (Riktigt så bra var det inte..) Men numera, minsta lilla sår bråkar i säkert en vecka. Nu har jag gått och fått någon slags inflammation i nagelbandet. Hela fingertoppen ser ut som en missbildning!? Försökte på morgonen ta en nål för att få ut det var som jag var mycket väl medveten, och minst sagt, jag hade rätt. En gul/grön sörja nästan sprutade ut. BLÄ! Men så förbaskat ont de gör? Fick inte ut allt eftersom jag fegade ur när det började göra riktigt ont. Borde man ta sig till vårdcentralen så de får titta på de? Måste ju ändå dit eftersom jag redan för en och en halv månad sen skulle påbörjat injektionerna med B12, men tyvärr har min rädsla för sprutor fått mig att skjuta på det. Visst är det konstigt när man är nål och spruträdd men inte ett dugg nervös eller rädd för att tatuera sig? Borde inte det höra ihop?

På tal om de så har jag haft kontakt med en seriös tatuerarstudio i Göteborg. Dock blev besvikelsen stor när de avrådde mig ifrån att utföra tatueringen med tanke på min situation med diagnosen och så vidare. Åtminstone tycker de att jag ska diskutera saken med läkaren med anledning till alla mediciner. Förstår väl. Men besviken ändå. 3-åringen i mig vill vända mig till en annan studio men samtidigt fick jag ett seriöst intryck av dem när de avrådde mig, skumt va?

Sen till något helt annat. Bröllop! Jag har kommit in på en diskussion i huvudet där jag har lite beslutångest. Slöja eller inte? Tiara? Diadem? Vad tusan skall man ha? Med tanke på att jag vill ha det så "enkelt" som möjligt så känns allt det nämnda alldeles för "avancerat". Men samtidigt, slöja är väldigt vackert.. Bara en liten som man fäst i håret som en dekoration liksom. Men tiara? Det är väl lite för mycket prinsessa eller? Det är väl inte jag. I så fall vill jag ha en med döskallar och hjärtan. ;-) går det att ordna tro.. får man ens ha döskallar i kyrkan?! Ska nog börja på ruta ett och hitta rätt klänning.

Lite romantisk är den här veckan för oss, mig och Ch alltså. Den här veckan kommer vara hektisk nästa år. Bara några dagar kvar till årsdatumet. Kanske skall göra som en kollega sa, fira -1 bröllopsdag. (haha!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar