tisdag 7 maj 2013

Blue screen..

Under de 24, snart 25 år som jag levt har jag haft en del datorer, både bra och dåliga. Men en blue screen har aldrig passerat mig. Så när jag satt där, spelade mitt älskade The Sims och en blue screen plötsligt infann sig så blev jag måttligt förtjust. Ringde upp granne ett, Johan, som blev lite osäker med tanke på att han vet att mitt humör är lite ur balans just nu. Ringde granne två, Robin, som kom några minuter senare. Han gjorde det som vi tänkt göra, starta om datorn. Sedan gjorde han något som talade om att intern minnet är på sista refrängen. Med andra ord, att utföra några ansträngande saker skulle riskera en kraschad dator helt och hållet. Därav kunde jag genast glömma The Sims. Så nu är tanken att jag istället för att kosta på en ny dator för lite för mycket pengar skall sälja, eller ja, det blir nästan att skänka bort alla mina spel. Har ju pinsamt nog alla, typ. Min avkoppling. Försvinner in i en värld där man kan styra och ställa precis hur man vill. Där man med ett fusk kan bli miljonär. Passar mig perfekt. ;-)

Så frågan är, tradera? blocket? Lämna in dem på Gamestop? Får nog fråga herr expert Robin Bodin. Han har nog mer kunskap än mig kring ämnet.

Men en ny dator måste det nog tyvärr bli. Jag gör ju allt på datorn. Bildredigering, planeringen för bröllopet, skriver, surfar. Ja, allt som alla andra gör. Sure, jag har iPaden, men det är inte samma sak i alla lägen. Igår satt jag och kikade lite, på en ny dator, kom över  Googles nya idé om att ha ett "internet-baserat" operativsystem. En Chromebook? Det såg kalas ut. Jag använder ju mig att massor av googles appar med mera, MEN, det gick inte att ha Office-paketet, där gick det i stöpet. Mimmi utan Office, det går inte. Så, på't igen. Men vad tusan skall man ha? Jag kan absolut tänka mig en liten gullig rosa sony vaio. Men, ja, det är ju inte bara min dator. :-P så får nog ta hänsyn till att Ch inte är så rosa av sig. (även om det är jag som använder datorn mest.)

Blue screen alltså. Ursch! Det vill jag aldrig se igen!

På tal om annat. Har en period nu när jag har alldeles för ont. Mitt humör är därför helt "fucked up". Jag dalar, jag toppar, jag kan inte hantera smärtan så det blir allt för många aggressionsutbrott. Blir arg, irriterad, frustrerad över minsta lilla. Får panik. Känner mig för att slänga mig på mage på golvet och sparka med benen och slå med armarna, som en treåring som inte får det den vill. Jag orkar inte. Smärtan är verkligen för mycket just nu. Tröttheten? Ja, den börjar man nästan vänja sig vid, nu när det liksom funnits där i ett antal månader. Snart ett år sen jag insåg att jag är alldeles för trött, en trötthet som aldrig ville gå över liksom. Det är snart ett halvår sen jag fick diagnosen, och sakta men säkert börjar jag ta hänsyn till mig själv, respektera mina gränser och tänka på morgondagen. Wow! Grattis Mimmi. Jag är inte alls seg i starten. :-(

Bilen? Jo, den är helt underbar. Jag har aldrig känt mig så säker, speciellt när jag kör. Det känns som om jag inte gjort annat. Trots att jag de två senaste åren knappt suttit vid ratten en gång i månaden om vi sprider ut de. Ta mig tusan pinsamt. Nu får jag skärpa mig. Vad skulle egentligen kunna hända? Världen går inte under bara för att en bil krånglar. Eller?! Men i alla fall, trodde aldrig jag skulle säga det här, men jag fullkomligt älskar våran Seat, en seat liksom. Den är SÅ snygg. :-D

Så, sammanfattningsvis, vi har en bil som är underbar, jag har sjukt ont i kroppen, bröllopsplanerna går framåt, datorn har kraschat och jag behöver leta rätt på en ny bra men billig, bestämt mig för att sälja mitt älskade The Sims. Helt enkelt livet rullar på..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar