söndag 26 maj 2013

Helgen över..

Känns knappt som helgen hann börja innan den va över. Men samtidigt, fredagen jobbade jag hemifrån. Såg över lite dokument, funderade, ändrade och ja, försökte formulera mig uttrycksfullt. :-) sedan när klockan slog lunchtid var Johan snäll och släppte av mig i stan. Äntligen var det dags för ett besök hos Jessie, tjejen med trollspö. ;-) i form av saxar.. Efter tre månader med att försöka vänja mig vid att bli ljusare och ljusare så var det plötsligt över, i med mörk färg och när jag klev ut från salongen kände jag mig som en annan person, eller egentligen, jag kände mig som mig själv igen. Jessie lockade håret på mig, så ett rejält Hollywood-svall. Kände mig otroligt fin!

Lördagen blev otroligt speciell. Ett stort steg emot vårt bröllop. Vi åkte iväg och provade vigselringar. Och det blev den ringen, just den som jag kikat på från första början. När den satt där på mitt finger, ja, det var bara rätt. Perfekt. Och ringen till Ch var så snygg, den var väldigt lik min, fast lite mer manlig, och utan diamanter. :-P han var inte så sugen på att ha stenar i ringen. Så lördagen blev en dag att minnas. Där stod man utanför dessa fönster och kikade, myste och pratade. Romantiskt? Ja, det kan jag lätt lova. Precis som de ska vara.

Idag, desto sämre.. Sovit, sovit och sovit. En av de där riktiga piss dagarna. Kommer inte upp. Kan inte hålla ögonen öppna. Illamående, sura uppstötningar. Ska inte fortsätta. Men ja, tänker inte fortsätta detta imorgon. Längtar tillbaka till kontoret.. Även om morgondagen kommer bli extra jobbig. Johan ska pröva att jobba ett annat sorts pass och det kommer bli alldeles för många timmar för Basli själv. Ursch. Ont i magen. Vill inte. Man skulle hitta någon gullig tant med stort hjärta som vill ha sällskap på dagarna. Men frågan är om jag skulle släppa iväg honom till någon främling. Troligen inte. Mitt älskade lilla hjärta. <3

Onsdag ska jag fotografera Emma och avundsjukt minnas min egen bal. På onsdag är det hennes tur. Äntligen ska hon få kliva i sin blåa vackra klänning och få känna sig som en prinsessa. Underbara Emma, så glad för din skull. Visste att du skulle klara det här. Jag bara visste, har aldrig tvivlat.

Nu film, sova och sen är det måndag. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar