tisdag 30 april 2013

Bröllop

Jag bubblar inombords. Vill flyga, sväva och dansa bland molnen. Datum är satt, kyrkan är bokad. Vi ska gifta oss, men först om ett år. Men det finns så mycket att göra tills dess. Många beslut, mycket att planera, ordna och fixa. En del beslut har redan tagits, som att vi har tänkt att ha ett litet bröllop, där av kommer många vänner, släktingar med mera hamna utanför den radie vi satt upp. Vi vill bjuda alla, vi vill att alla skall få vara med och dela våran dag. Men kalla oss snåla, eller vad det nu är som dyker upp i huvudet, men det här handlar om att vi vill ha ett litet, enkelt, personligt bröllop. Inget stort, pampigt eller påkostat. Det är inte vi..

Vi skall gifta oss. Det är liksom verkligen på riktigt nu. Självklart kommer bloggen bestå av mycket "bröllopspyssel" framöver. Tanken är att vi skall göra mycket själva. Att beställa inbjudningskort? Det är inte riktigt jag. Jag kan själv, treåring i mig sitter fast. :) så bröllopspyssel. Bröllopstankar. Bröllopsplanering. Självklart blandat med min/vår vardag. På något vis skall vi lyckas balansera min diagnos samtidigt som vi ordnar allt. En fin balansgång. Önskar oss lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar