tisdag 23 april 2013

Redan tisdag..

Det pirrar, kryper och dansar i kroppen. Precis som om den fått för sig att skjuta iväg ett gäng raketer. Det känns som om allt bara kommer bli bra. Allt kommer bli perfekt. Det finns en annan värld utanför allt detta. Tack och lov.

Visst är det svårt att hålla hemligheter när man egentligen vill bara skrika ut det? Man vill att alla skall veta och att man helt enkelt exploderar inombords bara för att man måste vara tyst? Blä. Men den tiden kommer också när jag får skjuta raketer runt omkring mig och inte bara inuti mig. ;)

En sak kan jag "spränga". Igår tog vi ett slutgiltigt beslut kring bilköpet. Ett stort beslut, väldigt dyrt också. Men vi har tänkt, vänt och vridit på varenda sida av myntet. Och till slut insåg vi att innerst inne visste vi båda vad det var vi ville. Så nu har vi beställt den. En vit "Nya" Seat Leon. Om cirka två veckor kommer vi att vara Seat ägare. Tar emot med tanke på att jag dyrt och heligt lovat att aldrig gå på niten och köpa en Seat igen. Men här står vi, en vit metallic pärla med teknikpaketet som man får på köpet under lanseringsåret. En häftig känsla.

Såhär ser pärlan ut:



Så Peugeoten har helt enkelt nåt sitt slut hos oss. Jag har fått inse att Peugeot inte är något för mig/oss. Kombi är onödigt när man har en hund som helt enkelt är LIVRÄDD för bur. När man inte kan ha honom i bagaget utan har får sitta i sin lilla stol i baksätet, så är det definitivt billigare att vara "sedan" ägare. 

Tisdag ja, måndagen bara sprang iväg. Satt i telefon hela dagen känns det som. Försökte lösa upp allt som legat och väntat med tanke på utbildning, sjukdom med mera. Så nu är jag på banan, förutom att det ligger papper precis ÖVERALLT på skrivbordet. Men det ska nog gå och fixa bort på någon dag. Jag mår bra. Det är de viktigaste, som vanligt. Lite sliten i musklerna, men i eftermiddag skall jag till Bianca på Aroma Spa. Var alldeles för länge sen jag var där. Men nu, äntligen.

Jobb jobb jobb, hela dagen lång. Får se vad den här dagen har att erbjuda. Väntar spänt på svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar