söndag 7 april 2013

Sommardäck

Söndag lunch, sitter i bilen på väg ut emot Skephult för att byta till sommardäck på bilen. Äntligen.. Struntar i hur mycket snö, eller kyla som kommer nu, jag vill bara ha sommardäcken. Fråga mig inte varför detta är så viktigt för mig.

Det ska bli kul att komma ut till "gården". Storasyster kommer dit med sin familj och jag ska få träffa syskonbarnen. Anton som snart är ett år, Axel som är herr bus i egen hög personlighet. ;) underbara små pojkar, eller ja Axel är ju inte så liten längre. Jag tror fortfarande han är 2 och pekar på allt och säger lampa. Min lilla gudson börjar bli stor och morfar är favoriten. :P såklart.

Tvätten är tvättad, dock inte vikt, så de får jag försöka ta tag i senare. Om jag orkar vill säga. Det är en stor dimma i huvudet idag. Sen är det antingen för varmt, eller för kallt. Känns som om någon står och trycker mig neråt, från axlarna och ner. Tungt med andra ord. Imorgon är det en ny vecka med nya möjligheter. Inga läkartider inbokade den här veckan, tack gode Gud för de. Nu får de vara bra, för ett tag. På tal om de skulle jag ha bokat tid hos optikern för länge sen. Men ingen lust att gå dit, det slutar alltid med att de blir så himla dyrt. Känner på mig att det är dags för nya brillor. Blä för de..

Så, nu har vi svängt av 41:an. Täckningen försvinner snart för en stund. Ha det mysigt i blåsten, men soliga vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar