lördag 20 april 2013

Roadtrip.

Ibland bara springer tiden iväg. Eller så finns det bara inte ork till att skriva ibland. Utbildning i Göteborg måndag och tisdag tillsammans med fröken Linnéa. :) vi hade två lärorika dagar. Men vi hann med mys och en massa skoj också. Handlade jordgubbar och mango, chips och Ramlösa och efter lite mat kröp vi upp i sängarna och bara njöt. Hotell frukosten var heeeeelt fantastisk. Tror aldrig jag ätit så mycket. Och under de två dagarna levde jag och Linnéa på vattenmelon. ;) tre grabbar hämtade oss på tisdagen, en av dem pussade oss till vi var genomblöta, gissa vem? Basil såklart. Han hade saknat sin matte. Tack och lov, för jag hade verkligen saknat honom. Ch också såklart. Det känns så konstigt att inte komma hem och krama om sin sambo när man är van vid de, dag in och dag ut. Man får inte ta sånt för givet. Sånt som man tänker alldeles för sällan på tyvärr.

På tal om annat har vi hittat en bil vi är överens. Tyvärr så ställer det till lite problem, konstigt nog. När man en gång är överens så skall något annat krångla, livet ska då aldrig vara lätt. Problemet startade redan i oktober när vi köpte våran nuvarande bil. Blev något väldigt jätte lurade av ett visst bilföretag här i Borås, ehum.. Kommer snart skriva ut hela historien om jag inte får svar, eller ens ett livstecken ifrån dem. Ger dem några dagar till sen kommer jag ta bilen, åka upp till dem och begära ett erkännande åtminstone. Värdeminskning på 2/3 tror inte de.

Idag har mor och jag varit ute på en liten roadtrip. :) Seglora kyrka, Gumbofallet och Haratången blev turen. Tog lite kort. En hel del på Basli. Hemska matte glömde ta med vatten till honom, men "mormor" hade med sig skinka, men även gurka till honom. Så det blev substitut, tillfälligt tills vi kom till Haratången där det serveras vatten men även lite mer skinka. Mitt bortskämda lilla charmtroll. :)

Bjuder på lite kort, men lovar att bli bättre på att uppdatera.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar