fredag 12 april 2013

Aggressioner och födelsedagsbarn.. :)

Sitter i min fåtölj på mitt kontor, dragit en filt över mig eftersom jag fryser, försöker koncentrera mig på jobbet, på det jag måste ha gjort innan helgen men ögonen vill bara gå igen. Jag har svårt att fokusera på dataskärmen, den lyser för skarpt och jag kisar trots att jag sänkt ner ljuset på den. Ångrar bittert att jag är så sjukt envis. Tror att jag borde legat kvar i sängen idag, jag borde reagerat redan när jag kämpade mig ur sängen en kvart för sent, och sedan nickar till i soffan som jag tydligen gick raka vägen till. Ser säkert ut som ett spöke nu också. Blandade ansiktskrämen med lite foundation, slängde på lite mascara, vips så var jag klar tyckte jag. En knut i nacken, jeans och en mysig tröja. Här gör vi oss inte till extra när det är fredag, tvärtom, struntade helt i hur jag såg ut!?

Kläckte ur mig en kommentar i morse som jag ångrar lite. "Det är fanimej inte lätt att få livet att fungera när man omringad av idioter.." Irriterad på något som egentligen är väldigt oväsentligt. Jag är dock, ärligt talat trött på folk som ska förstöra för andra. VARFÖR?! Koncentrera dig på att rätta till ditt eget liv innan du ger dig in på att förstöra någon annans. suck. Ibland funderar jag på om hela livet är som högstadiet..? Vissa kanske aldrig växer ifrån de beteendet. Att lägga sig i någon annans liv till en sådan gräns att man faktiskt krossar någon helt och hållet. Det är sjukt. Kontrollerande, och väldigt fel. Blir äcklad..

Men på tal om annat.. Om jag orkar i eftermiddag skall vi kika på min "drömbil". I alla fall en realistisk version av den. :) meddelar senare vilken det är och hur de går. Har ju några i Kinna som Ch vill kika på också. Han vill ha svart bil, verkar de som, för det är dem han fastnar för. Medan jag vill ha vit, eller någon udda färg. Typ som blå, för den är ju så vääääldigt udda. Hittade faktiskt en "marinblå" bil med typ pärl lack i Göteborg som jag kärade ner mig lite i. Blå, hmm. Udda färg.. Ungefär som min kommentar för några år sen när röda bilar var unika.

Försöker nu bara fixa fram till material som jag behöver ha tills utbildningen på måndag och tisdag. Fröken Linnéa och jag skall ju göra Göteborg osäkert några dagar igen. Bo på mitt Radisson Blu hotell. Mys! :)

Får önska en trevlig helg. Min kommer bli lugn i hemma i soffan, förutom kalas för min älskade systerson Anton imorgon, lördag.

Grattis älskade Anton på din stora dag. Din 1-årsdag! :) du kommer bli överröst med pussar imorgon ifrån moster. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar