torsdag 25 april 2013

Kära april-frosten..

I morse vart det 1 minus grad ute, det var sån där bubblig frost på rutan. Jag vet inte vad som flög i mig, men jag gillade de, april frosten alltså. Det är vår. Med våren kommer värme och jag slipper tänka lika mycket på när var hur och så vidare. Jag kan med glädje gå ut med Basli utan att vara rädd att händerna kommer bli stelfrusna och sedan smärtan som kommer med kylan. Jag har alltid älskat våren, men nu är den ännu mer fantastisk än någonsin. :)

Ibland blir dock händerna kalla utan anledning, trots att resten av kroppen är varm. Då har jag en liten kompis på jobbet som hjälper mig snabbt och enkelt. Han hoppar in i mikrovågsugnen och sen är han varm, luktar gott och ger mina händer en skjuts till rörligheten igen.

Så här ser han ut:
Inköpt vid Groupon för en liten summa, en tillfällighet som gör mina dagar lite lättare.


















Igår löste jag problemet med pengarna till den nya bilen. Som det ser ut blir det leasing i alla fall. Trots min moståndskänsla så är det nog ändå en bra idé. :) Skall prata med företaget och se om det går lösa nu när vi redan egentligen ordnat avtalet, men eftersom jag inte skrivit på något så borde det inte vara några som helst problem. Ska bli så underbart att få våran vita pärla nästa vecka. Som ett barn som väntar på julafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar