måndag 1 april 2013

Återbesök!

Då var dagen "D" här för andra gången, med det menar jag att det är återbesök på specialitkliniken imorgon. Det förklarar varför jag har ont i magen, tröstäter marängsvisch och känner mig lite extra tung i kroppen. Jag har gjort mitt bästa för att koppla bort tankarna. Tog med min mannen min och hunden ner till Sjöbovallen, kopplade Basli med en så kallad spårlina (hade gärna släppt honom, men ja, han har vårkänslor kan vi säga). En extremt lycklig chokladfärgad Basil Mouse sprang runt runt runt. Kom när man ropade 97% av gångerna, de andra 3% var de tacksamt att ha linan på honom. Han tog tacksamt emot godis när han duktigt satte sig vid våra fötter. Stolt "hönsmamma"! Lyckan han kände spred sig i hela kroppen på mig. Lilla busen...

Ch ska med imorgon, såklart. Han är lugnare, man skulle kanske kunna säga tryggare i det här?!

Vad har egentligen hänt sen sist? Vad har förändrats sen alla medicinerna sattes in? Jag kan inte sätta ord på de, det är bara ja, nästan samma typ, men mestadels är jag nog tom på ord på grund av att jag väntade mig mirakel.. Vet inte vad som kommer hända, sägas eller göras imorgon. Jag ska försöka skriva ihop lite frågor imorgon, har redan börjat kladda ner lite i ett dokument på iPaden. Mest saker som jag inte får glömma, som papper från försäkringskassan, alla "enkäter" som jag skulle fylla i, ta ut pengar eftersom kliniken inte tar kort, osv.

Nu ska jag andas, titta färdigt på Ullared, sen ta sängen i besittning, lyssna en halvtimma på "50 nyanser av frihet". Tragiskt att det är sista, hoppas nästan på att de kommer en till, eller att de gör film av böckerna kanske? Men tänk så mycket censurer de måste använda sig av då?!! Det kanske inte skulle funka? Tveksamt.

Natti natti. Håll tummarna vid 10 tiden imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar