lördag 6 april 2013

Kloklippning.

Tänk att sorters kläder i garderoben skall vara så ansträngande? Inte ens klar och hjärtat bultar som en galopperande häst tillsammans med luftvägarna som drar ihop sig i takt med varje andetag. Svettpärlor bildas i pannan och jag vill bara slänga mig i en kall dusch. Jag hatar att inte kunna göra någonting utan att bli fullkomligt utmattad. Helt galet va min kropp och hälsa skall bråka med mig.

Men ja, jag sorterar i alla fall ut kläder, IGEN, och nu är jag inte snål med att slänga kläder i högen som kommer hamna hos två flickor som jag vet alltid uppskattar mina inslag och tömning i garderoben. :)

Tog mig en paus, bestämde mig för att idag är dagen då jag skall lyckas klippa alla klor på Basli. Och beslutsamheten tog mig i mål. Det var mycket skrik, ifrån Baslis sida, lugnande röst ifrån mig. Tyckte jag gjorde som jag alltid gör. Men något måste jag gjort annorlunda!

Kanske inte den finaste klippningen, långt ifrån. Men det är gjort, plus klorna på insidan av frambenen, vilka jag alltid lyckats med typ..

Nu blir de dusch, sen kommer mor in och rastar både mig och Basli i solen.

Ha en solig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar