måndag 5 augusti 2013

Utan dig.

Vänner är bland det vackraste vi får i livet. Vissa stannar ett tag, andra längre. Sen finns det dem som är menade att stanna för alltid vid vår sida, som gör oss starka och trygga. När en vän mår dåligt så gör det ont i hjärtat, man krossas och vill inget hellre än att kunna bära bördan. Hellre mår man dåligt själv än att se någon man älskar lida.

Jag önskar att jag kunde sudda ut varenda spår att ondska i min väns liv. En krokig väg som kantats om svårigheter och smärta. Jag vill inget hellre än att min älskade vän skall få må bra och få njuta av livets goda sidor. Varför kan inte livet sluta kasta "skit" på dem som redan drabbats av olycka? Dem som kämpat, kämpat och fortfarande kämpar. 

Utan dig. Utan dig hade världen varit tom, tråkig och kall. Utan dig är jag inte jag. Utan dig är allting grått och slaskigt. Utan dig känns luften svår att andas. Utan dig skulle tiden stanna. Utan varandra skulle vi aldrig orka. Men tillsammans ska vi stå ut alla motgångar och problem. Tillsammans är vi starkast! 

Ibland hittar man någon som man vet är den bästa vän du någonsin kommer få. Tack för att just DU valde att dyka in i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar